به گزارش پارس نیوز، 

ناصر شهنازی، درباره نتایج تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان و کسب عنوان سیزدهمی توسط ملی پوشان والیبال گفت: تیم ملی ایران در دور نخست مسابقات قهرمانی جهان نمایش خوبی ارائه کرد و در گروه خوبی قرار گرفته بود اما در دور دوم نتایج و عملکرد بسیار ضعیف بود و شاهد تیم با انگیزه دور نخست نبودیم.

او ادامه داد: بحث اینکه تیم ملی نتوانست به خوبی نتیجه بگیرد یک بخش ماجراس اما این که تیم ملی علاوه بر نتیجه نگرفتن نمایش خوب و هدفمندی نیز نداشت موضوع دیگری است که باید بررسی شود. والیبال ایران سال‌هاست با مشکلات فنی قدیمی دست و پنجه نرم می‌کند و هیچ مربی و کادری نیز نتوانسته این نقایص را رفع و رجوع کند.

شهنازی با اشاره به جایگاه هشتمی ایران در رنکینگ جهانی و کسب عنوان سیزدهمی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: تیم ایران به سختی و با شکست دادن تیم‌های قدرتمند جهان در سال‌های قبل توانست صاحب رنکینگ هشتم جهان شود اما عنوان سیزدهمی در مسابقات قهرمانی جهان نشان داد که ما توان کافی برای حفظ این رنکینگ نداریم. جامعه والیبال باید با خود صادق باشد. آیا به راستی ما در حال حاضر تیم هشتم جهانیم؟

این کارشناس والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: والیبال برای اینکه در این روند رو بعه عقب باقی نماند نیاز به آسیب شناسی ریشه ای دارد. دلایل این ناکامی در همه ابعاد روانی ، فنی ، فیزیکی و ... باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، در غیر این صورت این روند ناکامی‌ها تمام شدنی نیست. والیبال ایران نباید خودش را دلخوش به یک مدال طلا در بازی های آسیایی کند. عیار تیم ملی باید در قهرمانی جهان سنجیده می‌شد که شد!

شهنازی درباره این موضوع که ادامه حضور کولاکوویچ در تیم ملی والیبال مفید خواهد بود یا باید به فکر جذب یک مربی جدید بود، گفت: تصور من این است که والیبال بعد از ولاسکو هرگز نتوانست در بحث مربی به دلخواه و ایده آل خود برسد. این که کولاکوویچ کماکان به حضورش در سرمربی‌گری تیم ملی ادامه دهد یا خیر تصمیمی است که بسته به نظر فدراسیون دارد. امیدوارم هر اتفاقی که رخ می دهد نتایج مثبتی برای تیم ملی والیبال ایران به همراه داشته باشد.


انتهای پیام/