به گزارش پارس نیوز، احمد ضیایی درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی 2018 جهان گفت:تمام تیم‌هایی که در این رویداد جهانی شرکت می‌کنند با آمادگی کامل به این مسابقات آمده بودند و تمام تلاش خود را به کار بردند که نتایج ایده‌آل بگیرند. در این بین ما نیز از تیم ملی  انتظار بیشتری داشتیم.

وی ادامه داد: پیش از این نیز به اصحاب رسانه گفته بودم که هیچ تیمی از پیش باخته و از پیش برنده نیست و همه تیم‌ها برای رسیدن به عنوان تلاش می‌کردند و از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

ضیایی در خصوص هجمه ای که به سرمربی تیم ملی برای این نتایج وارد شده است، گفت: ما نمی توانیم این نتایج را صرفا متوجه یک شخص کنیم و بگوییم تنها یک علت برای این عدم موفقیت وجود داشته است. بدون شک در نتایج ضعیف یک تیم دلایل مختلف وجود داشته است و عوامل گوناگون دخیل بوده است. باید این را بپذیریم که تیم ما ایرادات ریشه‌ای دارد که اگر بخواهیم در سطح  اول دنیا باشیم باید ایرادات را برطرف کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال ایران در ادامه اظهار کرد: زمانی که کولاکوویچ برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب  شد، در دستور کارش قرار گرفت که با توجه به بالا رفتن سن تیم ایران ، جوانگرایی را در اولویت برنامه هایش قرار دهد.  این رسالت به وی منتقل شد. با توجه به اینکه این مربی پیش از آمدن به ایران در یک تیم 8 سال مربیگری کرده و جوانگرایی نیز ایجاد کرده بود، انتظار داشتیم در ایران نیز این قبیل اقدامات را صورت بدهد. تمام تلاش ما این بود که به کولاکوویچ بیشتر دل و جرات بدهیم که وارد این وادی بشود.

ضیایی افزود: شاید برخی ها عنوان کنند که مسابقات قهرمانی جهان جای آزمون و خطا نیست و این ایده درستی است. اما ما در رویدادهای قبلی یعنی مسابقات لیگ ملت ها 2018 و بازی های آسیایی جاکارتا از بازیکنان جوان استفاده کردیم. با این حال در مسابقات قهرمانی جهان ایراداتی نیز به مربی وارد بود.همه اهل فن والیبال می‌دانند امتیازات 20 به بالا به کادر فنی برمی‌گردد اما در این مسابقات بارها در این امتیازات با مشکل مواجه شده بودیم.

وی تصریح کرد: در ادامه قطعا با سرمربی ایرادات را برمبنای منطق و با اصول  فنی در میان می گذاریم و خواستار رفع مشکلات خواهیم شد تا بتوانیم به دلایل این نتایج ضعیف رسیدگی کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه افزود: این نتایج برای مردم ما دلچسب نبود و انتظار زیادی از ما وجود داشت. به همین دلیل من به عنوان عضوی از خانواده والیبال از مردم ایران عذرخواهی می کنم.  اطمینان داشته باشید این مسئله را بررسی می کنیم  و از  این مسابقات درس خواهیم گرفت و نقاط ضعف را تقویت خواهیم کرد.

ضیایی ادامه داد: بحث دریافت و دفاع روی تور ما مشکل دارد سرویس ها باید تقویت شود. نقایص فنی باید توسط کارشناسان و پیشکسوتان  آسیب شناسی شده و به آن پرداخت شود. مربی بعدی هر کسی که باشد باید رفع ایراد و اشکالات را اولویت کاری خود قرار دهد.

ضیایی درباره این موضوع که آیا تغییری در کادر فنی تیم ملی ایجاد خواهد شد و فعالیت کولاکوویچ در تیم ملی ادامه دارد یا خیر، گفت:  اگر به این نتیجه برسیم که سرمربی تیم نقش پررنگی در نتایج ضعیف قهرمانی جهان داشته است، قطعا نسبت به جانشینی وی اقدام می کنیم.  البته هنوز به این نتیجه نرسیدیم، امیدواریم بتوانیم تصمیم مقرون به ثواب بگیریم. بعد از نشست و بررسی های کارشناسی برای ادامه کار ایگور تصمیم می‌گیریم. طی یک ماه آینده اقدامات لازم را دراین باره صورت می‌دهیم.