به گزارش پارس نیوز، حدود 3 ماه تا آغاز رقابت های جام ملت های آسیا2019امارات باقی مانده و سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از چند روز گذشته نظرسنجی را در مورد بهترین مهاجم تاریخ این مسابقات برگزار کرده که دیروز ( شنبه ) یاسر القحطانی، اسطوره فوتبال عربستان در نظرسنجی از علی دایی پیش افتاده بود و  با اختلاف 2 هزار رای در رده اول قرار داشت.

پس از انتشار گزارش " علی دایی را در رقابت با مهاجم عربستان حمایت کنیم " و حمایت مردم ایران و رسانه ها، سرمربی کنونی تیم سایپا با کسب 55 درصد و اختلاف 17 هزار رای نسبت به القحطانی در صدر جدول برترین مهاجمان تاریخ جام ملت های آسیا قرار دارد و به طور قطعا به این عنوان شناخته خواهد شد.

در فهرست 9 نفره کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC )، علی دایی از ایران، لی دونگ گوک از کره جنوبی،نوآهیرو تاکاهارا از ژاپن، یونس محمود از عراق، یاسر القحطانی از عربستان، علی مبخوت از امارات، جاسم الهویدی از کویت، تیم کیهیل از استرالیا و الکساندر گینریخ از ازبکستان حضور دارند و AFC درباره اسطوره فوتبال ایران نوشت: هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال بیشتر از 109 گل علی دایی برای تیم ملی ایران، گل نزده است. هشت گل از این گل ها در جام آسیا 1996 به ثمر رسید و او جایزه بهترین گلزن رقابت ها را کسب کرد.

گفتنی است، دایی در جام ملت های سال 2000 لبنان سه گل دیگر زد و چهار سال بعد در چین، 2 به ثمر رساند تا آقای گل تاریخ این رقابت ها شود.

صدرنشینی مقتدرانه علی دایی در نظر سنجی برترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا

رده بندی بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت های تاریخ به شرح زیر است:

1 - علی دایی ( ایران )

2 - یاسر القحطانی ( عربستان )

3- یونس محمود ( عراق )

4- علی مبخوت ( امارات )

5 - الکساندر گنریخ ( ازبکستان )

6 - لی دونگ گوک ( کره جنوبی )

7  - نوآهیرو تاکاهارا ( ژاپن )

8 - تیم کیهیل ( استرالیا )

9- جاسم الهویدی ( کویت )