به گزارش پارس نیوز، رقابت برای عضویت در کمیته ۵ نفره ورزشکاران آسیا، هنگام برگزاری بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۷ برگزار می‌شود و در آن مقطع زمانی ورزشکاران می‌توانند آرای لازم را کسب کنند. سیامند رحمان وزنه بردار نامدار کشورمان و رکورددار جهان نیز در بین نامزدهای این کمیته حضور دارد. 

جونیچی کاوایی، شناگر ژاپنی که در ۵ دوره بازی‌های پارالمپیک حضور داشته و صاحب مدال شده است، از نامزدهای شاخص این رقابت است. علیم مدال‌آور سنگاپوری در تیراندازی با کمان و محمد محمد دونده سوریه‌ای از دیگر نامزدهای این عنوان هستند. جئونگ مین لی از کره جنوبی، مسعود موهایل از امارات متحده عربی و ین جان وان از چین از دیگر نامزدها هستند. هو گیونگ یو، تیرانداز کره‌ای اکنون ریاست این کمیته را برعهده دارد.

۵ عضو منتخب این کمیته، رئیس را انتخاب می‌کنند که عضو هیئت اجرایی کمیته آسیایی خواهد بود. البته، این کمیته می‌تواند دو عضو دیگر را منصوب کند که هدف از آن، مطمئن شدن از حضور نمایندگان مختلف جنبش پارالمپیک در قاره آسیا در این کمیته است.

تمام ورزشکارانی که در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی حضور دارند، می‌توانند در انتخابات کمیته ورزشکاران حضور داشته و از بین این هفت نفر، ۵ عضو را انتخاب کنند.