به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا نادی کارشناس والیبال کشورمان درباره عملکرد تیم ملی کشورمان در رقابت های قهرمانی جهان اظهار داشت: عملکرد شاگردان ایگور کولاکوویچ در رقابت های قهرمانی جهان چندان رضایت بخش نبود و با وجودی که در دوره های گذشته نمی توانستیم نتایج خوبی بگیریم اما با این حال بازی های بهتری را به نمایش می گذاشتیم. معتقدم شکست سه بر صفر آن هم مقابل تیم دوم آمریکا یا شکست مقابل تیم میزبان مسابقات یعنی بلغارستان نمی تواند  قابل هضم باشد.

این نتایج نمی تواند نشانگر ظرفیت والیبال ایران باشد

او درباره اینکه چرا نتوانستیم از عنوان ششمی خودمان در این مسابقات دفاع کنیم، گفت: به دلیل اعتبار بالای این مسابقات و چون هر چهار سال یک بار برگزار می شود بیشتر تیم ها ترجیح داده بودند با تمام قوا در این مسابقات حضور یابند، اما بر عکس تیم ما به دلیل اینکه از لحاظ نفرات جوان تر شده بود خیلی خوب عمل نکرد. معتقدم این نتایج نمی تواند نشانگر ظرفیت والیبال ایران باشد و بهتر این بود در کنار نفرات جوان از چند بازیکن با تجربه هم بهره مند می شدیم تا بهتر از این بتوانیم عمل کنیم و هم نتایج قابل قبول تری بگیریم.

افت بدنی و کم تجربگی موجب شد تا در مرحله دوم موفقیت آمیز عمل نکنیم

نادی در ادامه گفت: با وجودی که چند بازیکن آسیب دیده در ترکیب تیم ملی حضور داشتند ولی متاسفانه پزشک تیم ما نتوانست به خوبی آنها را مهیای حضور در مرحله دوم مسابقات کند و همین شد که بازیکنان به خوبی عمل نکردند. خود من پیش از این در سال های 2008 و 2012 بازی های قهرمانی جهان را همراه با تیم ملی تجربه کرده بودم و می دانستم کیفیت مسابقات بسیار بالا و سنگین خواهد بود. به نظرم بازیکنان در مرحله دوم مسابقات مقداری از لحاظ بدنی دچار افت شدند و در کنار آن هم کم تجربگی یکی از عواملی بود تا باعث شد این چنین نتیجه بگیریم.

نادی: در سطح جهانی خوب نیستیم و باید همپا با سایر کشورها پیش برویم/این نتایج نمی تواند نشانگر ظرفیت والیبال ایران باشد

مسابقات قهرمانی جهان جای تست کردن بازیکنان جوان نبود

کارشناس والیبال کشورمان درباره عملکرد ایگور سرمربی تیم ملی گفت: به اعتقاد من برخی مربیان دنیا هنگامی که مشاهده می کنند نتیجه دلخواهی که مدنظرشان را کسب نمی کنند روی به جوانگرایی می آورند و همین اتفاق هم در ترکیب تیم ملی خودمان رخ داد. بیشتر تیم ها در مسابقاتی مانند انتخابی المپیک و ..... با دعوت بازیکنان جوان برای رقابت های بزرگتر آنها را تست می کنند تا در سالیان آینده از حضور آنها بهره مند شوند. به نظرم بازی های قهرمانی جهان یا حتی خود المپیک هم جای تست کردن بازیکنان گمنام نیست و بهتر بود کادر فنی تیم ملی با تمام ظرفیت در این مسابقات حضور می یافت چون این مسابقات یکی از عواملی است که موجب می شود جایگاه تیم ها در رنکینگ جهانی دچار تغییر و تحول شود. شک ندارم با احتساب این نتایج ضعیف در رده بندی جهانی با افت مواجه خواهیم شد.

نمره قبولی به کادر فنی نمی دهم

 او اضافه کرد: باید بگویم در لیگ جهانی والیبال اغلب تیم ها ترجیح می دهند به جای ترکیب اصلی با شاکله ای از نفرات جوان و کم تجربه در این مسابقات شرکت کنند تا بتوانند برای مسابقات بزرگ تر کسب تجربه کنند. اما کادر فنی تیم ملی ترجیح داد تا در مسابقات قهرمانی جهان دست به جوان گرایی بزند و این امر از نظر من قابل قبول نبود و نمی توانم نمره قبولی به کادر فنی تیم ملی بدهم.

نادی: در سطح جهانی خوب نیستیم و باید همپا با سایر کشورها پیش برویم/این نتایج نمی تواند نشانگر ظرفیت والیبال ایران باشد

در سطح جهانی خوب نیستیم و باید همپا با سایر کشورها پیش برویم

نادی در مورد اینکه با توجه به هزینه های صورت گرفته شده نتایج اخیر والیبال را چگونه ارزیابی می کند، گفت: جوابم مثبت است چون که ما توانستیم در بازی های آسیایی جاکارتا صاحب مدال طلا شویم. عملکرد بازیکنان تیم ملی در سطح آسیا قابل قبول است اما در سطح جهانی خوب نیستیم و باید همپا با سایر کشورها پیش برویم چرا که در سطح جهانی سایر تیم ها هم از لحاظ امکانات و هم از لحاظ نفرات از ما بهتر هستند و توصیه من اینست باید بیشتر از استعدادهایی که در داخل کشورمان وجود دارد استفاده کنیم تا نتیجه بهتری عایدمان شود.

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال درباره اینکه چه مشکلاتی اکنون برای این رشته وجود دارد، گفت: والیبال ما مانند سایر کشورها نیست چرا که زمانی لیگ پایان می پذیرد می آئیم آنها را گلچین می کنیم و از آنها در باشگاه ها استفاده می کنیم. متاسفانه به جزء سه تیم اول سایر تیم ها به بازیکنان شان بدهکار هستند و از همه بدتر اینکه خود بازیکنان هم ترجیح می دهند به تیم هایی بپیوندند تا از لحاظ مالی آنها را تامین کنند و به همین دلیل است که نمی توانیم از لیگ به بدنه تیم ملی بازیکن تزریق کنیم. در مجموع اگر لیگ ما پویا تر شود آینده بهتری را برای تیم ملی پیش بینی می کنم.

با ادامه همین روند شاهد افت بیشتر والیبال خواهیم بود

نادی در مورد اینکه آینده والیبال را چطور ارزیابی می کند، پاسخ داد: چنانچه با همین روند به کارمان ادامه دهیم بدون شک شاهد افت بیشتری از والیبال در میادین بین المللی خواهیم بود. بیشتر کشورهای مطرح جهان ضمن یک برنامه مطلوب از لحاظ استعدادها هم در شرایط بهتری نسبت به ما قرار دارند و با این وضعیت امکان دارد رو به سراشیبی برویم.

مسئولان باید هر چه سریعتر تکلیف کولاکوویچ را مشخص کنند

پیشکسوت والیبال با اشاره به وضعیت نامعلوم کولاکوویچ در تیم ملی، گفت: مسئولان باید با برگزاری جلسات و همچنین مشورت گرفتن از مربیان و بازیکنان قدیمی عملکرد تیم ملی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و پس از آن درباره ادامه همکاری با ایگور تصمیم گیری کنند. اگر قرار است با او ادامه بدهیم باید از او و برنامه هایی که مدنظرش است حمایت کنیم و اگر هم مسئولان تمایلی به تمدید قراردادش ندارند باید هر چه زودتر تکلیفش را مشخص کنند.

نادی درباره حمایت وزارت ورزش از رشته والیبال گفت: خوشبختانه تا الان حمایت ها به نحو احسن از رشته والیبال از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است. زیرا والیبال یک رشته مدال آور است. تیم ما پیش از حضور در این مسابقات بهترین دیدارهای تدارکاتی را مقابل تیم های گردن کلفت دنیا انجام داد و شاید این اتفاق در رشته های دیگری چون فوتبال و بسکتبال رخ نداده است.

نادی: در سطح جهانی خوب نیستیم و باید همپا با سایر کشورها پیش برویم/این نتایج نمی تواند نشانگر ظرفیت والیبال ایران باشد

شادابی و روحیه مبارزه طلبی در تیم ملی دیده نمی شود

او در پایان گفت: آرزوی قلبی من اینست که در آینده شاهد نتایج بهتری از والیبال باشیم هر چند که شادابی و روحیه مبارزه طلبی در تیم ملی نسبت به سالیان گذشته افت کرده است و باید مربیان تیم ملی چاره ای بیاندیشیند و این مشکل را هر چه سریع تر برطرف کنند تا دوباره شادابی به تیم باز گردد.


انتهای پیام/