به گزارش پارس نیوز، 

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره لغو فروش بلیت دربی پایتخت به صورت ۹۰ به ۱۰ درصد به سود میزبان بیان کرد: به هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین سایر باشگاه هایمان اعلام کردیم این قانون از قوانین فیفا و AFC است و باید در ایران هم اجرا شود، اما مدیران ۲ باشگاه در جلسه شورای تامین اعلام کردند می‌خواهند همچنان بلیت فروشی به صورت ۵۰-۵۰ انجام شود. باشگاه استقلال میزبان دربی است و این حق را برایش قائل هستیم به هر میزانی که می‌خواهد به پرسپولیس بلیت بدهد، اما قانون همان ۹۰ به ۱۰ به نفع میزبان است. استقلال نخواست این قانون اجرا شود و ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

او درباره اظهارات امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال مبنی بر مخالفت شورای تامین استان تهران با اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ گفت: این موضوع هم مانند داستان سوپرجام شد. شورای تامین استان تهران ۲۰ عضو دارد که تمام آن‌ها مسئول هستند و کل صحبت هایشان ضبط می‌شود. تمام صحبت‌هایی که در جلسه شورای تامین مطرح شد، ضبط شده است. پس از جلسه شورای تامین به فتحی گفتم اگر از من سوال شود چرا قانون ۹۰ به ۱۰ اجرا نشد می‌گویم باشگاه استقلال به عنوان میزبان چنین موضوعی را قبول نکرد که فتحی هم حرف مرا پذیرفت.

فتاحی درباره اینکه آیا سازمان لیگ برای اجرای بلیت فروشی به صورت ۹۰ به ۱۰ زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده است یا خیر، اظهار داشت: این موضوع در شورای امنیت ورزش کشور مصوب شده است و باید مانند تمام دنیا در ایران هم بلیت فروشی به صورت ۹۰ به ۱۰ انجام شود، اما در جلسه شورای تامین روز گذشته فتحی اعلام کرد نظر من این است که بلیت فروشی دربی به همان صورت قبلی یعنی ۵۰-۵۰ انجام شود. نیروی انتظامی و بسیاری از اعضای دیگر این جلسه هم با نظر فتحی موافق بودند که در نهایت قرار شد بلیت فروشی دربی ۸۸ مانند دربی‌های قبلی صورت بگیرد. اگر باشگاه استقلال می‌خواست حق خودش را اجرا کند و ارگان‌های دیگر این موضوع را نمی‌پذیرفتند، بحث دیگری بود، اما نخستین کسی که گفت: بلیت فروشی به صورت ۵۰-۵۰ باشد خود مدیرعامل استقلال بود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: در بازی ذوب آهن- سپاهان هم مسئولان باشگاه ذوب آهن اعلام کردند به احترام هم شهریانشان که هوادار سپاهان هستند از حق خود می‌گذرند و ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه فولادشهر را در اختیار هواداران حریف قرار دادند. میزبان براساس آئین نامه بلیت فروشی می‌تواند به هر شکلی بخواهد بلیت فروشی کند.

فتاحی درباره پیشرفت‌های موجود در بحث سخت افزاری دربی ۸۸ گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر و دستور وزیر ورزش و جوانان کل ورزشگاه‌های کشورمان باید تا نیم فصل به گیت ورودی مجهز شوند. گیت‌های ورزشگاه آزادی آماده شده و با توجه به اینکه در این ورزشگاه به صورت مستمر بازی برگزار می‌شود قول دادند گیت‌های این ورزشگاه را تا دربی برسانند که متاسفانه به دلیل برخی مسائل این امر صورت نگرفت. با این حال به زودی ورزشگاه آزادی و به مرور سایر ورزشگاه‌ها به گیت ورودی، سیستم امنیتی و مانیتورینگ تجهیز می‌شوند. البته اکنون دوربین‌های مداربسته در ورزشگاه آزادی نصب شده است و بحث بلیت فروشی الکترونیکی هم از سوی باشگاه‌ها در حال انجام شدن است تا بلیت فروشی با راهکار و نظم بهتری انجام شود. کل دوربین‌های ورزشگاه آزادی تخلفات را ثبت می‌کنند و پس از شناسایی عاملان در مراجع قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

او درباره احتمال فروش بلیت کاغذی در ورزشگاه آزادی در روز برگزاری دربی گفت: این امر بستگی به استقبال تماشاگران از دربی دارد. به احتمال فراوان کل بلیت‌های دربی به صورت الکترونیکی فروخته می‌شود و بلیتی نمی‌ماند که در ورزشگاه به فروش برسد.


انتهای پیام/