به گزارش پارس نیوز، اسماعیل حسن‌زاده در گفت‌وگو با برنامه ورزشی رادیو تهران در خصوص آخرین اتفاقات فوتبال تا پایان هفته هفتم اظهار داشت: به هر حال زمانی که گزارش‌های رسمی از طریق نمایندگان کمیته انضباطی برای ما ارسال می‌شود، بررسی می‌کنیم. متأسفانه اتفاقات مختلفی در هفته‌های گذشته افتاد که باعث شد جو فوتبال تغییر کند و ما سعی کردیم با مدیریت و با بررسی کامل عواملی را که در این موضوع دخیل هستند شناسایی کنیم. نباید سلامت افراد که در ورزشگاه هستند به خطر بیفتد. متأسفانه پرتاب سنگ و اشیاء باعث می‌شود سکوها التهاب شدیدی داشته باشند که باید با اعلام آرای مناسب جلوی این افراد گرفته شود. من و همکارانم با جدیت موضوعات را بررسی می‌کنیم و حتماً شدیدترین جرایم را در نظر می‌گیریم.

وی در ادامه گفت: اهالی فوتبال باید عزم خود را جزم کنند تا یک فرهنگ خوبی در سکوها و فوتبال به وجود بیاید، متأسفانه بعضی افراد التهاب شدیدی به وجود می‌آورند، گاهی این افراد معلوم‌الحال هستند، متأسفانه در زندگی خود مشکلاتی دارند، همان مشکلات را به ورزشگاه‌ها می‌آورند و باعث می‌شوند پرخاشگری در سکوها به وجود بیاید. این موضوعات در حیطه کاری ما نیست، بعضی افراد خودشان باید خودشان را کنترل کنند. هر کسی مشکلات زندگی خودش را دارد، اما نباید این مشکلات و عصبانیت‌ها را به ورزشگاه بیاورد. این موضوع باید بحث شود و بررسی کنیم تا اینقدر تماشاگرانمان از هم گسیخته نباشد.

حسن‌زاده در ادامه در باره اینکه آیا در خصوص این موضوعات جرایم سختی در نظر می‌گیرید نیز گفت: باید ابتدا پلکانی جلو برویم. هیچ‌وقت متهمی که مرتکب اشتباه شده است از ابتدا مجرم نبوده است، به هر حال تماشاگران باید از فوتبال لذت ببرند. ما نمی‌خواهیم با محروم کردن تماشاگران مجازات‌های سختی در نظر بگیریم. مجازات‌هایی که برای فوتبال می‌شود در نظر گرفت این است که یا بازی بدون تماشاگر برگزار شود یا یک بازی میزبان در شهر دیگر بازی کند، یا اجازه بدهیم کمتر از ۱۰ هزار بلیت فروخته شود تا جلوی این افراد گرفته شود. ما نمی‌خواهیم از همان ابتدا تمام تیرها را شلیک کنیم و جرایم سختی را در نظر بگیریم. به نظرم باید تنبیهات مفید باشد که در آینده تأثیرگذار باشد. نهایت تنبیهات در فوتبال همین است. اما در بند ۶ ماده ۶۶ آیین‌نامه کمیته انضباطی زمانی که هویت فرد عامل تشنج شناسایی شود، کد ملی او را بدانیم و مطمئن شویم وی همان شخصی است که جو ورزشگاه را تغییر می‌دهد، می‌توانیم او را دو سال محروم کنیم. در این خصوص باید میزبان و نیروی انتظامی کمک کند تا این افراد شناسایی شوند. وقتی یک فرد اشتباه می‌کند نباید تمام افراد از حضور در ورزشگاه محروم شوند. امیدواریم این همکاری اتفاق بیفتد، مطمئنا تیم های باشگاهی به دنبال تماشاگرانی هستند که در ورزشگاه مفید باشند و از تیم حمایت کنند.افرادی که جو را خراب و تشنج ایجاد می کنند به ضرر تیم ها هستند و اگر باشگاه ها با ما همکاری کنند تا این افراد شناسایی شوند جلوی این افراد به ورزشگاه ها گرفته می شود.

وی در پایان درباره دربی پایتخت و اینکه چطور مسئولان فوتبال می‌توانند شرایط ۹۰ به ۱۰ میزبان و میهمان را رعایت کنند نیز گفت: این کاری که قرار است صورت بگیرد بسیار درست است. مثل همه جای دنیا که این اتفاق با آرامش می‌افتد و شاهد هستیم بزرگ‌ترین بازی‌های جهان شرایط میزبان و میهمان رعایت شده است. شاید سخت باشد؛ چراکه برای اولین بار قرار است دربی با این شرایط برگزار شود. درست است هنوز ورزشگاه آزادی که بهترین ورزشگاه حال حاضر ایران است از لحاظ صندلی‌گذاری، شماره صندلی‌ها و بلیت‌فروشی شرایط مناسبی ندارد، اما می‌شود با همکاری مسئولان فوتبال و به خصوص رسانه‌ها با آرامش این موضوع را حل کنیم. وقتی بلیتی به تعداد فروخته شود باید درست اطلاع‌رسانی شود تا افرادی الکی به ورزشگاه نیایند، شلوغ نکنند و از طریق تلویزیون بازی را تماشا کنند. امیدواریم دربی بدون اتفاق خاصی برگزار شود.