به گزارش پارس نیوز، صرف نظر از هر موفقیتی که سامان قدوس  در آمیان کسب کند، او تا همین حالا نیز توانسته است تاریخ‌سازی کند. قدوس علاوه بر این که تبدیل به اولین ایرانی شد که در لیگ فرانسه بازی می‌کند، نیم ساعت بعد از حضور در زمین موفق شد در بازی برابر ریمس گلزنی کند تا تبدیل به اولین ایرانی نیز شود که در این لیگ گلزنی می‌کند. 

این بازیکن ایرانی - سوئدی تابستان شلوغی داشت و بعد از جام جهانی روسیه، در حالی که قرار بود به رن فرانسه ملحق شود، راهی باشگاه اوئسکا شد ولی این انتقال هم نهایی نشد و در نهایت او تصمیم گرفت تا راهی تیم آمیان شود. آن هم با رقم ۳۰۸ میلیون یورو. هم‌چنین بند فروش این بازیکن نیز در قرارداد او لحاظ شده است که می تواند قیمت این بازیکن را تا ۲۵ درصد مبلغ قراردادش افزایش دهد.

او بعد از الکساندر ایساک و زلاتان ابراهیموویچ به سومین بازیکن گرانقیمت لیگ سوئد تبدیل شد که این لیگ را ترک می‌کند و به تیم دیگری می‌رود. 

البته قبل از این‌ها هم درخشش سامان قدوس چشم آرسن ونگر را گرفته بود. در بازی اوسترشوند و آرسنال که تیم سوئدی توانست ۲ بر یک در امارات برنده شود، سرمربی فرانسوی به تمجید از قدوس پرداخت و عنوان کرد این بازیکن از نظر تاکتیکی و تکنیکی در سطح بالایی است و او را تحت تاثیر قرار داده است.

سامان قدوس در هر ۳ بازی ایران در جام جهانی به عنوان بازیکن تعویضی به زمین بازی آمد. او برای تیمی کوچک مثل آمیان می‌تواند به عنوان بازیکنی ارزشمند تلقی شود و به همین خاطر سران باشگاه تاکید بر حفظ این بازیکن برای ۵ سال دارند. پیشنهادهایی از چین برای این بازیکن در تابستان آمده بود و استعدادیاب‌های منچسترسیتی نیز بازی او را زیر نظر داشتند.

قدوس هر چند در حال عادت به زندگی در فرانسه است ولی تا همین‌جا با زدن ۲ گل در ۳ بازی توانسته چشم‌ها را به خود خیره کند.