به گزارش پارس نیوز، 

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران، گفت: امروز در جلسه قبل از تمرین نمی‌دانستم به بازیکنان چه بگویم. چون آنقدر استحقاق تشکر، تمجید و تبریک داشتند که حرفی برای گفتن نبود.

*عملکرد بازیکنانم مشخصه تیم‌های بزرگ است

وی افزود: بازیکنان ما عملکردی به نمایش گذاشتند که  مشخصه تیم‌های بزرگ است. تیم‌های ایرانی خیلی کم بتوانند به این روش به بازی بازگردند. در کرواسی و در جهان هم خیلی تیم‌ها نمی‌توانند اینطور بازگشت داشته باشند. تیمی دو بر صفر عقب باشد آن هم مقابل تیمی که برای قهرمانی بسته شده و در نهایت بتواند بازی را سه بر دو برنده شود. بازیکنان ما لیاقت این کار را داشتند و کیفیت بالایی نشان دادند.

*تیمی را بردیم که نمی‌دانم آخرین بار کی باخته بود

وی افزود: بازیکنان به توانایی خودشان اعتقاد داشتند. یک تیم دسته سومی را نبردیم. بلکه تیمی را بردیم که نمی‌دانم آخرین بار کی باخته است. آنها یک سال و نیم قبل باخته بودند که آن هم مقابل ما بود. بدون باخت قهرمان قطر شدند و در 9 بازی لیگ قهرمانان شکست نخورده بودند. هزینه زیادی کردند و به خوبی خودشان را تقویت کرده بودند.

*با وجود دریافت گل هواداران باز هم تشویق کردند

برانکو عنوان کرد: بابت این پیروزی بسیار خوشحال هستم و به بازیکنانمان تبریک می‌گویم. مهم این است که با وجود باخت هواداران انصراف ندادند و به ما اجازه ندادند که بایستیم و بازیکنان از لحاظ روحی عقب بیفتند. آنها با تشویق‌هایشان ما را به جلو حرکت دادند. باید بگویم حسین ماهینی، بشار رسن و سید جلال با مصدومیت بازی کردند. محمد انصاری را دیدید با چه وضعیتی بازی کرد. اصلا کسی نمی‌گفت درد دارم و مصدوم هستم.

*رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک موفقیت عظیم است

برانکو در مورد رویارویی با السد خاطرنشان کرد: السد امسال بهتر از مرحله قبل است. آنها گابی را جذب کردند و خط هافبک‌‌شان را بیشتر تقویت کردند. بازی آنها را در ورزشگاه آزادی دیدید. قبل از بازی با الدحیل گفتم در لیگ قهرمانان آسیا تیم ضعیف وجود ندارد. رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک موفقیت عظیم است مخصوصا برای تیمی مثل ما که پنج بازیکن اصلی خود را در این مدت از دست داده است. مهدی طارمی، سروش رفیعی، صادق محرمی، وحید امیری و فرشاد احمدزاده رفتند و کسی را نتوانستیم بیاوریم. به همین دلیل از بازیکنان تیم تشکر می‌کنم و به عملکرد آنها افتخار می‌کنیم.

*به بازیکنان گفتم نباید گل دوم را بخوریم و با زدن گل اول درها به روی ما باز خواهد شد

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه او نقش بزرگی در این موفقیت داشته و خیلی‌ها علاقه دارند بدانند در بین دو نیمه چه گفته است، عنوان کرد: ‌طبیعی است که کادرفنی هم مهم است اما بازیکنان از همه مهمتر هستند. ما اینجا قصد داریم به بازیکنان کمک کنیم و توانایی آنها را بالا ببریم. طبیعی است که آنها بدون ما نمی‌توانند کار کنند اما نقش اصلی با بازیکنان است. در نیمه اول باخته بودیم و در بین دو نیمه تلاش کردیم بازیکنان را آماده بازگشت کنیم. به بازیکنان گفتیم  الدحیل تیم قوی است اما ما 45 دقیقه دیگر وقت داریم. به بازیکنان گفتم نباید گل دوم را بخوریم و با زدن گل اول درها به روی ما باز خواهد شد. در مورد ضربات ایستگاهی اصلاحاتی کردیم. آنها خیلی روی این موضوع خطرناک بودند و فقط از این طریق به گل می‌رسیدند. به جز ضربات ایستگاهی خطر دیگری به ما وارد نکردند. این تیم به العین در دو بازی رفت و برگشت 8 گل زد. بازیکنان ما اینجا توان واقعی خود را به نمایش گذاشتند. خودتان مشاهده کردید 10 دقیقه پایانی توان بدنی تیم چقدر بالا بود و عملا بازیکنان سر خود را در زمین گذاشتند.

*نمی‌دانم چرا اخراج شدم

برانکو در مورد اخراجش در بازی با الدحیل و غیبتش مقابل السد، گفت: نمی‌دانم چرا اخراج شدم. توپ را دستم گرفتم و احسان علوان زاده را صدا کردم تا اوت بیاندازد. نمی‌دانم چرا داور من را اخراج کرد. چرا داور وقت اضافه را 5 دقیقه اعلام کرد اما بازی 7 و نیم دقیقه ادامه پیدا کرد. چرا بازی آنقدر طول کشید. در بازی با السد غیبت من مقابل این تیم شاید یک مقدار کار را سخت کند اما اصولا نباید مشکلی ایجاد شود.

*مشکل داریم اما از چیزی نگران نیستیم و از تیمی ترس نداریم

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا در بازی با السد هم به خاطر محرومان باید منتظر بازی برگشت بود، گفت: نبود انصاری و کامیابی‌نیا برای ما فقدان است اما شایان مصلح کاملا دیروز موفق بود و نشان  داد می‌تواند بازی کند. سیامک نعمتی هم به تیم باز می‌گردد. امیدوارم مشکل مصدومیت احمد نوراللهی، حسین ماهینی و امید عالیشاه رفع شود. مشکلی داریم اما از چیزی نگران نیستیم و از تیمی ترس نداریم.

*درخواستی برای تغییر زمان دربی نداریم

وی در مورد اینکه آیا درخواستی برای تغییر زمان دربی دارد، عنوان کرد:‌‌ هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهیم. فوتبال به خاطر شادی و نشاط مردم بازی می‌شود. قطعا کار برای ما آسان نخواهد بود اما تلاش‌مان را می‌کنیم.

*الهلال فقط برای قرض گرفتن عمر عبدالرحمن 14 میلیون دلار پرداخت

برانکو یادآور شد: خیلی از نتیجه خوشحال و راضی هستم. سال دومی است که به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنیم. می‌دانید تیم‌های عربستان سعودی بین پنج کشوری هستند که بیشترین سرمایه گذاری را در مرحله گروهی داشتند‌. الهلال فقط برای قرض گرفتن عمر عبدالرحمن 14 میلیون دلار پرداخت اما از مرحله گروهی هم بالا نیامد. ما دو سال پیاپی به نیمه نهایی آمدیم. حالا ببنید گروه ما چقدر سخت بوده که دو تیم مرحله نیمه‌نهایی هم گروه بودند و ما آن موقع به عنوان تیم صدرنشین صعود کردیم. به همین خاطر خوشحال هستم و امیدوارم تلاش کنیم.

وی در مورد برگزاری 3 بازی طی 10 روز تصریح کرد:‌ امیدواریم همه چیز مرتب باشد و بازیکنان به حالت ریکاوری باز گردد. به هر حال در این مسابقات ترکیبی را در نظر می‌گیریم.

*سپیدرود هم مثل بازی با الدحیل و السد مهم است

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا ممکن است مقابل سپیدرود از بازیکنان اصلی استفاده نکند، گفت:‌ الان نمی‌توانم چیزی بگویم. بازی به بازی پیش می‌رویم. سپیدرود برایمان همانقدر مهم است که بازی با الدحیل و السد مهم است. 

*بازی کردن منشا به خود او بستگی دارد

برانکو در مورد عملکرد خوب منشا و صحبت‌هایی که بعد از بازی انجام داد و  به نظر می‌رسید او ناراحت است، گفت: هر کسی مسئول سرنوشت‌ خودش است. قبول دارم منشا مثل بقیه بچه‌ها خیلی خوب بود. فقط به خود او بستگی دارد که بازی می‌کند یا نه. فقط به خودش این مسئله بستگی دارد. شما فکر می‌کنید من منشا یا هر بازیکنی خوب و آماده‌ای را در زمین بازی نمی‌دهم؟

انتهای پیام/