به گزارش پارس نیوز، 

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان که از صبح دیروز در شهر ترنوا کشور اسلواکی آغاز شده است، نمایندگان کشورمان از صبح امروز در اوزان 60، 67، 72 ، 82 و 97 کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفته‌اند که امین کاویانی‌نژاد راهی دیدار نهایی شد.

* نتایج مسابقات 5 فرنگی‌کار کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم که 23 نفر حضور دارند علیرضا نجاتی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با ضربه فنی ایوو ایلیف از بلغارستان را شکست داد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل آندری گینک از آلمان به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 4 بر 4 (ضربه فنی) مغلوب ویجِی از هند شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. وی فردا برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

در وزن 67 کیلوگرم یوسف حسینوند در دور نخست با نتیجه 5 بر 3 مغلوب بخشیلوئف از ازبکستان شد که با توجه به حضور حریفش در فینال در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد. وی در نخستین دیدارش به مصاف بکنوف از قزاقستان خواهد رفت. در این وزن 30 کشتی‌گیر به روی باسکول رفتند.

در وزن 72 کیلوگرم که 30 کشتی‌گیر حضور دارند امین کاویانی‌نژاد در دور اول با نتیجه 8 بر صفر حسین اف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل پاول پوکلاویچ از کرواسی به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. کاویانی‌نژاد در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر صفر آنتونی ساندرز از آلمان را مغلوب کرد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی برای حضور در فینال به مصاف ماگومد جبرئیلوف از روسیه رفت و با برتری یک بر یک فینالیست شد. کاویانی‌نژاد فردا برای کسب مدال طلا روی تشک خواهد رفت.

در وزن 82 کیلوگرم حسین فروزنده در مبارزه نخست کیم از کره جنوبی را با نتیجه 8 بر 3 شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 6 بر صفر از سد سانجیت از هند گذشته و راهی مرحله بعد شد، اما در این مرحله در ثانیه‌های پایانی با نتیجه 3 بر 2 مغلوب آلکساندر کوماروف از روسیه شدکه با توجه به حضور حریفش در فینال، فردا در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد. در این وزن 25 نفر شرکت کرده‌اند.

در وزن 97 کیلوگرم که 25 نفر به روی تشک می‌روند، وحید دادخواه در دور اول با نتیجه ۵ بر یک مغلوب ساوولاینن از فنلاند شد که با توجه به حضور حریفش در فینال، وی نیز فردا در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد. 

همچنین بهرام معروف خانی در وزن ۶۳کیلوگرم که روز گذشته (دوشنبه) پس از باخت مقابل حریف مصری در دور نخست و با توجه به فینالیست شدن حریفش، به گروه بازنده‌ها رفته بود، امروز (سه‌شنبه) در نخستین دیدار خود در گروه بازنده‌ها برابر لِری ابولادزه از گرجستان ۵ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست پویا ناصرپور در ۵۵، محمد هادی ساروی در ۸۷ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم راهی دیدار فینال شدند و امشب (سه‌شنبه) برای کسب مدال طلای جهان به مصاف رقبایشان می‌روند. بهرام معروف خانی در ۶۳ و شاهین عفیفی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

انتهای پیام/