به گزارش پارس نیوز، 

امروز ۲۶ شهریور مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش با حضور محمد رضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در هتل المپیک برگزار شد. مسعود سلیمانی بار دیگر به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. او پس از این انتخاب، در مورد برنامه هایش برای ۴ سال آینده فدراسیون اسکواش گفت: امروز ۳۰ برنامه به مجمع معرفی کردم. ۲۸ برنامه جزو برنامه‌های روتینی است که باید اجرا شوند، اما ۲ برنامه دیگر جزو برنامه‌های خاص ما محسوب می‌شوند. میزبانی مسابقات قهرمانی جهان و ساخت آکادمی و کمپ دائم تیم ملی اسکواش که این ۲ هدف به نوعی جزو گل برنامه‌های ما برای ۴ سال آینده اسکواش خواهد بود. این موضوع را با محمدرضا داورزنی معاون وزیزر ورزش و جوانان کشور نیز در میان گذاشتم.

او در مورد برنامه‌های فدراسیون اسکواش برای بالا بردن سطح اسکواش کشور گفت: برای بالا بردن سطح اسکواش کشور در برنامه هایمان داریم تا مربیان تیم ملی به استان‌های دیگر بروند و با مربیان شهرستان‌ها در ارتباط باشند تا سطح آن‌ها نیز بالا بیاید و باعث افزایش قدرت اسکواش کشورمان شود.

سلیمانی در مورد حضور اسکواش کشورمان در بازی‌های المپیک گفت: در المپیک ۲۰۲۴ پاریس قطعا حضور خواهیم داشت. نمی‌خواهیم در این مسابقات برای حریفانمان زنگ تفریح باشیم. حال دیگر ما در آسیا میتوانیم بگوییم مدعی هستیم. در قسمت بانوان که ته جدول بودیم حال ششم هستیم. سرمایه گذاری مان را در رده‌های سنی پایین آغاز کرده ایم و برای آینده اسکواش کشور برنامه مشخص داریم

او در مورد المپیک ۲۰۱۸ جوانان آرژانتین باید با کارشناسان خود مشورت کنیم که آیا در این مسابقات تیمی داشته باشیم یا خیر. اگر زمان ارسال مدارک نگذشته باشد با کمیته ملی المپیک صحبت خواهیم کرد تا نفراتمان را به این مسابقات بفرستیم.

رئیس فدراسیون اسکواش کشورمان در مورد برنامه‌های فدراسیون برای توسعه اسکواش در کشور گفت: برای گسترش اسکواش کشور تفاهم نامه‌هایی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش امضا کرده ایم. تعامل با فدراسیون ورزش دانش آموزی و همینطور شهرداری‌ها جزو برنامه‌های فدراسیون است. جدید‌ترین کاری که برای گسترش اسکواش در کشور انجام داده ایم همکاری با مدارس سما است. این مدارس سما حدود ۸۰ هزار نفر نیرو دارندکه به راحتی می‌توانند در توسعه اسکواش در کشور همراهمان باشند و سرعت رشد این ورزش را در کشور افزایش دهند.

انتهای پیام/