به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از  روابط عمومی فدراسیون والیبال،کلاس هماهنگی داوران بین المللی والیبال ایران روز یکشنبه انجام شد. در ابتدای جلسه بعد از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران  در ابتدا خلاصه ای از گزارش کلاس های هماهنگی ارائه کرد و سپس از تلاش های احمد ضیایی ریاست فدراسیون، امیرحسین منظمی دبیرکل فدراسیون و استاد امیدوار حاتمی تقدیر کرد.

در ادامه امیدوار حاتمی درباره موضوع مدیریت در داوری صحبت کرد و از حمایت های فدراسیون و اقدامات کمیته داوران به نیکی یاد کرد.

امیر حسین منظمی دبیرکل فدراسیون در ابتدای صحبت های خود از اقدامات انجام گرفته و توجه به داوران به داوران سراسر کشور تشکر کرد.

سخنران بعدی این مراسم احمد ضیایی، ریاست فدراسیون والیبال بود. ضیایی ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، بخش ابتدایی صحبت های خود را به موضوع شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای او اختصاص داد و درباره درس های قیام عاشورا صحبت کرد. ریاست فدراسیون والیبال در ادامه ضمن قدردانی از زحمات کمیته داوران، خواستار حضور پر رنگ داوران در میادین بین المللی، آسیایی و به ویژه جهانی شد.

 

در راستای پیگیری ها و اقدامات فدراسیون جهانی برای ارزیابی مسائل پزشکی داوران، تست های تئوری از داوران آقا و خانم و همچنین تست های قد، وزن، فشار خون، دور کمر و غیره و در نهایت تست کوپر انجام شد تا وضعیت آنها مشخص شود. تست های مربوط به موضوعات پزشکی توسط کمیته پزشکی فدراسیون و تست کوپر توسط نمایندگان فدراسیون دو و میدانی انجام شد.

در ادامه تغییرات آیین نامه و دستورالعمل ها برای داوران بین المللی با تدریس آقایان یزدان پناه و شاهمیری برگزار شد.

بخش پایانی این کلاس با حضور ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران برگزار شد که در این بخش مباحث مطرح شده مورد جمع بندی قرار گرفت و در نهایت کلیات موارد، سیاست ها و آیین نامه های کمیته داوران و اهمیت شرکت و مدیریت در مسابقات پیش رو و به ویژه مسابقات لیگ برتر و دسته یک که مورد نیاز داوران بود، ارائه شد تا داوران با آمادگی جسمانی و روانی و به دور از حواشی به شکلی شایسته در مسابقات حاضر شوند.


انتهای پیام/