به گزارش پارس نیوز، تیم ملی کشورمان شب گذشته در دیدار تدارکاتی به مصاف تیم فوتبال ازبکستان رفت که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران به پایان رسید. 

 

مردان کی‌روش برای حضور موفق درجام ملت‌های آسیا در اردو تدارکاتی به سر می‌برند. سرمربی تیم ملی کشورمان در اردو به دنبال محک زدن بازیکنان خود است تا بهترین ترکیب را به این دوره از رقابت‌های بفرستد. بعد از احمدرضا عابدزاده دروازه بان سال‌های دور تیم ملی کشورمان هرگز سنگر تیم ملی ایران مطمئن نبود تا اینکه علیرضا بیرانوند به فوتبال ایران معرفی شد و با درخشش در جام جهانی روسیه و گرفتن پنالتی رونالدو باعث شد تا در دل مردم کشورمان جای بگیرد و شهرت جهانی پیدا کند اما دود درگیری مربیان پرسپولیس و  تیم ملی کشورمان به چشم بیرانوند هم احتمالا خواهد رفت.

 

بیرانوند تنها بازیکن از تیم پرسپولیس است که به تیم ملی کشورمان دعوت شده است. تیمی که دو دوره متوالی توانست قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شود، تنها به یک بازیکن در تیم ملی اکتفا کرده است!

 

در بازی تدارکاتی شب گذشته کی روش تشخیص داد که از عابدزاده به عنوان سنگربان اول تیم ملی کشورمان استفاده کند. همه بر این باور هستند که کی روش قصد دارد در بازی‌های تدارکاتی عملکرد عابدزاده را محک بزند تا در جام ملت‌های آسیا از وی به عنوان مرد اول تیم ملی ایران استفاده کند. عابدزاده در سال 2006 تا 2007 عضوی از آکادمی فوتبال پرسپولیس تهران بود و از 7 سالگی زیر نظر پدرش تمرین کرده‌ است. او از سن 15 سالگی به انگلستان منتقل شد.

 

وی در سال 2008 مدتی عضو برنتفورد بود، سپس در سال 2009 به آکادمی باشگاه تاتنهام پیوست و پس از آن به تیم لندن تایگر رفت. امیر عابدزاده در سال 2011 به کشور آمریکا و تیم لس‌آنجلس بلوزرفت و مدتی نیز در تیم 23 سال لس‌آنجلس بلوز بازی کرد.

 

عابدزاده در سال 2012 به باشگاه پرسپولیس پیوست. او در فصل اول حضورش در تیم پرسپولیس یعنی در زمان سرمربیگری مانوئل ‍ژوزه و یحیی گل محمدی فرصت بازی کردن در بازی‌های رسمی را پیدا نکرد. او در فصل دوم چند هفته ابتدایی را با بزرگسالان تمرین کرد اما با نظر علی دایی سرمربی وقت تیم و موافقت خودش به تیم امید پرسپولیس ملحق شد.

 

او توانست سیوهای بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد و اگر در بازی‌های آتی هم عملکرد خوبی از خود نشان بدهد احتمال رسیدن به ترکیب اصلی در جام ملت‌های آسیا قوت پیدا می کند.