به گزارش پارس نیوز، با توجه به تصویب قانون ممنوعیت فعالیت بازنشستگان در دستگاه های دولتی در مجلس شورای اسلامی شنیده می شود بسیاری از روسای فدراسیون هایی که مشمول این قانون هستند قصد دارند با ارائه مدارک قانونی به مسئولان ذی ربط مجوز ادامه فعالیت را کسب کنند.

پس از  انتشار خبری مبنی بر ارائه مدارک مربوط به ایثارگری رئیس فدراسیون فوتبال از سوی مهدی تاج  و شایعات که در این زمینه شکل گرفت با صفی الله فغانپور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال گفت و گویی انجام دادیم.

او درباره بحث معافیت مهدی تاج از قانون ممنوعیت فعالیت بازنشستگان در دستگاه های دولتی با توجه به ارائه مدارک ایثارگری او اظهار داشت: مجموعه فدراسیون فوتبال و ریاست آن به قانون احترام می گذارد و هرچه قانون بگوید ما از آن تبعیت می کنیم اما فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی است و اصولا نهادهای NGO مشمول چنین قانون هایی نمی شوند.

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره اینکه شنیده می شود مهدی تاج با تکمیل مدارک خود در طول 2 سال اخیر توانسته است درصد جانبازی اش را به 52 درصد برساند و از این طریق مجوز ادامه فعالیت را در سمت ریاست فدراسیون فوتبال به دست آورد، گفت:مهدی تاج 2 دهه پیش مدارک مربوط به جانبازی اش را ارائه کرده است و از آن زمان تاکنون هم هیچگونه تغییری در درصد جانبازی او حاصل نشده است. مطرح کردن چنین مباحثی به نوعی جُرم محسوب می شود چراکه امکان تغییر در مدارک مربوط به جانبازی ثبت شده در مراجع ذیربط وجود ندارد.