به گزارش پارس نیوز، بعد از رای کمیته استیناف مبنی بر شکست 3- صفر استقلال در سوپرجام و جریمه 50 میلیون تومانی، امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال مدعی شده که رای کمیته انضباطی و استیناف در‌خصوص سوپرجام مبتنی بر عدالت، انصاف و موازین حقوقی نبوده و بر همین اساس باشگاه استقلال این حق را بر خودش قائل است که به مراجع قانونی اعتراض کند.

 

حالا از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که مسئولان باشگاه برای پیگیری این پرونده به جمع‌بندی نهایی رسیده‌اند و قرار است با ارجاع این پرونده به دادگاه عالی ورزش(CAS) آخرین شانس خود را برای برگرداندن رای امتحان کنند و با توجه به این مسئله مدیران استقلال از سازمان لیگ خواسته‌اند تا زمان صدور رای CAS جام سوپرجام را به پرسپولیس ندهند.

 

از آن‌سو پرسپولیسی‌ها بر این مسئله تاکید دارند که بر اساس رای قطعی استیناف پرسپولیس قهرمان است و مراجعه به CAS تزلزلی در قطعیت و لازم‌الاجرا بودن رای ایجاد نمی‌کند.

 

فقط در صورت صدور دستور موقت از سوی CAS رای قطعی متوقف می‌شود که اکنون دستور موقتی وجود ندارد و باید جام را تحویل سرخ‌پوشان دهند.

 

طبق اطلاعات خبرنگار خراسان ورزشی مسئولان استقلال با توجه به مدارک و مستندات موجود امید‌ زیادی دارند تا دستور موقت دادگاه عالی ورزش صادر شود و در‌نهایت رای کمیته استیناف از سوی CAS ابطال شود.

 

استقلالی‌ها برای رسیدن به این هدف یک وکیل ایرانی- کانادایی را مامور پیگیری پرونده سوپرجام کرده‌اند و به زودی پرونده سوپرجام وارد فاز جدیدی خواهد شد. بر اساس ادعای مسئولان استقلال با توجه به لغو بازی از سوی سازمان لیگ به هیچ عنوان نمی‌توان نتیجه را 3- صفر به سود تیمی اعلام کرد چرا‌که لغو بازی از سوی سازمان لیگ به معنای این بوده که بازی در یک تاریخ جدید برگزار خواهد شد و فقط در صورت عدم حضور یکی از 2 تیم در تاریخ بازی کمیته انضباطی و استیناف می‌توانستند رای به برد 3- صفر تیمی بدهند که در روز بازی در زمین حاضر شده است این در حالی است که پرسپولیس و تیم داوری هم در زمین حضور پیدا نکرده‌اند.