به گزارش پارس نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC) سالهاست با وضع قوانین سلامت مالی برای فدراسیون ها و باشگاه ها به دنبال پیشرفت در فوتبال آسیا است و از همین رو قرار است تا تمام باشگاه های حاضر درلیگ قهرمانان آسیا آمار مالی خود در یک سال گذشته و همچنین نتیجه پیگیری پرونده های مطالبات و شاکیان خود را به سرانجام برسانند تا در نهایت مدارک آن ها به AFC ارائه شود و برای حضور آن ها در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گیری هایی صورت گیرد.

باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران از جمله  اصلی ترین نمایندگان کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان هستند از همین رو باید تمام مشکلات مالیشان را برطرف کنند و راه حلی برای رضایت AFC به دست آورند. باشگاه استقلال توانست تا پیش از 9 شهریور یعنی تاریخ تعیین شده از سوی AFC برای ارسال مدارک ، پرونده مطالبات خود را با شاکیان به طور کامل حل و فصل کند و یا با بسیاری از آن ها به توافق برسدو پرسپولیسی ها هم توانستند  یک هفته برای پیگیری پرونده های خود زمان بخرند خود دریافت کنند. در این میان گفتنی است که سرخ پوشان در مخمسه بسیار بزرگتری گرفتار هستند. باشگاه  پرسپولیس باید طی ساعت های آینده با نفراتی همچون علی دایی ، مسعود همامی و برخی افراد دیگر به توافق برسند.

پرسپولیس در تلاطم گذر از سد AFC/ آیا لیگ قهرمانان برای سرخ پوشان به پایان رسید؟

به گفته مسئولان باشگاه پرسپولیس ، آن ها توانسته اند در چندین ماه گذشته نزدیک به 100 پرونده مالی را حل و  فصل کنند و تنها شاکیانی به تعداد انگشتان دست برای آن ها باقی مانده است. باید گفت طبق اعلام مسئولان این باشگاه طلب آن ها نسبت به گذشته کاهش یافته و  به گفته حسینی ، رئیس روابط عمومی بین الملل پرسپولیس؛ این تیم می تواند به راحتی رای AFC مبنی بر حضور در مسابقات را به دلیل سودهی باشگاه نسبت به سال گذشته به دست آورد و برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی نداشته باشد.

نقش حامی مالی و هواداران در برطرف کردن این مشکل چیست؟

بی شک اصلی ترین تاثیر در مسائل هر باشگاه و یا هر تیمی را تماشاگران خواهد داشت و حضور میلیونی هواداران برای تیم فوتبال پرسپولیس می تواند سبب شود تا بازیکنانی همچون ، محسن خلیلی ،رضا نوروزی و پیام صادقیان برای در خطر نیفتادن باشگاه و ناکام ماندن هواداران از صعود کردن تیمشان به مسابقات مهمی همچون لیگ قهرمانان آسیا و یا برای دریافت مجوز حرفه ای فوتبال، قید مطالبات مالی خود را زده و یا با دریافت برگی چک این موضوع را به زمانی دیگر موکول کنند.

همچنین دخالت حامی مالی در این مسئله می تواند بیشتر از همیشه تاثیر مثبتی به روی روند سودهی طرفین داشته باشد. حامی مالی می تواند با دخالت در موضوع و پرداخت مطالبات سبب شود تا تیم هایی همچون پرسپولیس اجازه حضور در مسابقات را دریافت کرده و بتوانند در  مراحل بالاتری از لیگ قهرمان آسیا حاضر شوند و سبب سود آوری شوند.

پرسپولیس در تلاطم گذر از سد AFC/ آیا لیگ قهرمانان برای سرخ پوشان به پایان رسید؟

در صورت سرپیچی از دستورات AFCچه خواهد شد؟

در چنین حالی مسئولان باشگاه پرسپولیس تهران باید بر سر میز مذاکره با افرادی همچون علی دایی ، همامی و آرام طبع نشسته  تا از خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا در امان باشد. شاید این موضوع یکی از مسائل حل نشده باشگاه پرسپولیس باشد ، چرا که به دفعات این افراد با باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده اند اما هیچ عملکرد مثبتی از سوی سرخ پوشان برای آن ها انجام نشده است. ممکن است دایی و افرادی همانند همامی و آرام طبع برای دریافت مطالباتشان در مدت زمان مقرر به توافق نرسیده و در این صورت می توانیم شاهد حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا باشیم. پرسپولیس در حال حاضر از پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال محروم است و با اضافه شدن مشکل حذف از لیگ قهرمانان آسیا می توانیم شاهد ضرر جبران ناپذیر این تیم به دلیل ندانم کاری های مسئولان باشیم.