به گزارش پارس نیوز، 

یکی از منحصربه‌فردترین دروازه‌بان‌های تمامی دوران به دلیل سبک بازی و بازی‌های مؤثر و کارسازش کسی نیست جز دروازه بان دیوانه. رنه هیگوئیتا 23 سال پیش در سال 1995 در چنین روزی در جدال انگلیس و کلمبیا حرکتی را انجام داد که در مخیله فوتبالی هیچ فوتبالیستی قرار نمی گرفت.

ضربه عقرب هیگوئیتا
ضربه عقرب هیگوئیتا

 

ضربه عقرب یکی از ماندگارترین و نوستالژیک ترین حرکاتی است که تا به حال دوربین های تلویزیونی موفق به شکار آن در زمین سبز فوتبال شده اند. این دروازه بان کلمبیایی یک دیوانه و مهیج به تمام معنا بود. آدرنالین ترشح شده در خون هیگوئیتا به حدی بود که در برخی مواقع خارج از کنترل می شد و دست به حرکاتی عجیب و غریب در زمین فوتبال می زد.

هیگوئیتا و مارادونا
هیگوئیتا و مارادونا

 

زندگی شخصی این دروازه بان همانند زندگی فوتبالی او پر از جنجال و حاشیه بود. در سال 1993 به 7 ماه زندان برای آدم ربایی و در سال 2004 به دلیل استعمال کوکائین به رسواترین مرد کلمبیا در دنیای ورزش بدل شد. این دیوانه به تمام معنا مرز جنون خود را بر منازل تمامی مجنونان فوتبال گستره داد و حرکاتش وجد آورترین لحظات پر هیجان فوتبال را در زمان خود پدید آورد.

هیگوئیتا در جام جهانی 1990
هیگوئیتا در جام جهانی 1990

 

در جام جهانی 1990 با دریبل های غیر قابل تصورش کلمبیا را به نابودی در جام جهانی محکوم کرد اما هیچگاه مورد سرزنش قرار نگرفت زیرا که طرفداران فوتبال به همان اندازه که او دیوانه بود این دیوانگی را دوست داشتند. دوست صمیمی دیگو مارادونا گویا این خوی مجنون وار خود را به نمادی برای فوتبالش بدل کرد تا هنوز هم با تمام عشق و حسی که به او داریم حرکات زیبا و غیر قابل باورش را به یاد بیاوریم.