به گزارش پارس نیوز، تارنمای خبری گل روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: تحقیقات نشان داده است که دروازه بان ها نسبت به سایر بازیکنان، اضطراب بیشتر و متفاوت تری دارند زیرا بر خلاف سایر پست های فوتبال، دروازه بانان بین تیرک های دروازه، تنهاترین بازیکنان زمین هستند و اشتباهات آن ها نابخشودنی خواهد بود؛ علاوه بر اینکه پوشیدن دستکش دروازه بانی شخصیت و روحیه ای خاص را طلب می کند.
در واقع گلرها در دروازه ای که آخرین خط دفاعی محسوب می شود، روی طنابی معلق در هوا حرکت می کنند، طنابی باریک که تنها مرز بین تمجید و تحقیر است.
با توجه به اینکه در کتابچه تاریخ، از قرمزها به عنوان ناکامان پست دروازه بانی یاد می شود، زمانی که پای اشتباهات مرگبار به میان بیاید، آن هایی که در تاریخ لیگ برتر انگلیس درون دروازه تیم بندر لیورپول ایستاده اند بهتر از همه این موضوع را درک می کنند.
از آنجا که تازه ترین خرید لیورپولی ها، نام دیگری را به فهرست بدشانس های آنان در این پست اضافه کرده، این گزارش نگاهی به عملکرد برخی از گلرهای حاضر در این فهرست انداخته است؛ گلرهایی که با اشتباهات فاحش خود خاطراتی تلخ و محو نشدنی در ذهن هواداران تیم محبوب آنفیلد ثبت کرده اند.

* دیوید جیمز
«فاجعه» لقبی است که با شنیدنش تمام آن چیزی که باید در مورد او بدانید، در اختیارتان قرار می دهد؛ دروازه بانی که پیش از آمدن به لیورپول به اندازه ای خوب بود که 53 بار پیراهن تیم ملی انگلیس را بپوشد.
دوران حضور جیمز در آنفیلد مملو از گاف های غیرقابل اغماض بود و سرآمد آنها نیز سوتی او در مواجهه با «اریک کانتونا» کاپیتان افسانه ای شیاطین سرخ در فینال جام حذفی 1996 بود؛ اشتباهی که برای قرمزهای بندر لیورپول به قیمت از دست رفتن جام تمام شد.

* سندر وسترولد
در آگوست 2001، تیم لیورپول برای قهرمانی تنها به یک امتیاز از سفر به بولتون نیاز داشت و اشتباه غم انگیز دقایق پایانی دروازه بان هلندی، آنها را دست خالی به سمت لیورپول بدرقه کرد. 
بدنبال این اتفاق، «جرارد هولیر» سرمربی وقت این تیم که به اندازه کافی از وسترولد کشیده بود، در عرض یک هفته «کریس کرکلند» و «یرزی دودک» را به عنوان جانشینان وسترولدی که پس از این اتفاق دیگر اثری از او دیده نشد، به آنفیلد آورد.

* یرزی دودک
هواداران منچستر یوناتید هنوز با یادآوری روزی که «دیگو فورلان» در دسامبر 2002 اشک بومی های لیورپول را درآورد، زیر آواز می زنند؛ بزرگترین اشتباه دروازه بان لهستانی و آماده لیورپول در برابر حریف دیرینه این تیم یعنی یونایتدها، هواداران لیورپول را که این صحنه را با چشم های خود نظاره گر بودند، در بهت فرو برد. دودک در آن «بعدظهر سگی» از کنترل آرام ترین پاس رو به عقب دنیا ناتوان بود و برای ستاره سال های دور اروگوئه نیز باز کردن دروازه خالی ساده ترین کار ممکن.

* اسکات کارسن
گرچه اشتباه کارسن در بازی مقابل کرواسی در مقدماتی یورو 2008 به قیمت از دست دادن این تورنمنت برای انگلیسی ها تمام شد اما این پایان اشتباهات مرگبار کارسن نبود. بازی رفت مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا در آوریل 2005 مقابل یوونتوس مسلما هیچگاه از ذهن هواداران لیورپول پاک نمی شود؛ در حالی که لیورپولی ها با دو گل از حریف خود پیش بودند و برای بالا بردن جام قهرمانی در بازی فینالی که قرار بود در استانبول برگزار شود رویا پردازی می کردند، اشتباه کارسون در مهار ضربه سر «فابیو کاناوارو» اختلاف را به کمتر از آنچه باید می بایست می ماند، رساند.

* چارلز ایتانجه
دروازه فرانسوی الاصلی که به زعم بسیاری تعجب برانگیزترین خرید لیورپول به شمار می رود، بیشتر دوران فوتبالی خود را در سر به هوا ترین حالت ممکن، در لیورپول سپری کرد. 
او که به دلیل رفتار نامناسب در مراسم بزرگداشت بیستمین سالروز «فاجعه هیلزبورو» (یکی از مرگبارترین حوادث ورزشی بریتانیا که در بازی تیم های لیورپول و ناتینگهام فارست در نیمه نهایی جام حذفی در سال 1989 در ورزشگاه هیلزبورو به وقوع پیوست) حتی یک بازی هم برای لیورپول انجام نداده بود، در فوریه 2008 در یکی از بازی های جام حذفی مقابل بارنزلی با کلکسیونی از اشتباهات فردی، هواداران خودی را در آنفیلد به ضیافت خودسوزی لیورپول دعوت کرد.

* پپه رینا
این دروازه بان اسپانیایی در مدت 9 ساله حضور خود در آنفیلد 400 بازی برای تیمش انجام داد؛ رینا در نخستین بازی فصل 2010 – 2011 تلاش های نافرجام «مروان شماخ» بازیکن تیم آرسنال را با گل به خودی «فرجام» بخشید و در ادامه نیز با اشتباهات خود در لیگ قهرمانان، امتیازهای زیادی را از لیورپول گرفت.

* سیمون مینیوله
مینیوله که در بیشتر دوران بازی خود در لیورپول همواره بین تحسین و تحقیر در نوسان بوده است، به دلیل سماجتش در تداوم گاف ها و اشتباهات به نیمکت نشین و مغضوب این تیم و سرمربی آن تبدیل شده است. دروازه بان بلژیکی و نیمکت نشین لیورپول در دسامبر 2015 در بازی مقابل وست برومویچ از مهار ضربه کرنر ارسالی روی دروازه ناکام ماند و اجازه داد تا «کریگ داوسون» دروازه اش را به راحتی باز کند؛ در واقع صرفا این اشتباه منجر به نیمکت نشینی او نشد بلکه این هشتمین اشتباهی بود که به صورت مستقیم به گل تبدیل شد و این پایان قصه نیست؛ او این اشتباهات را در مدت سه فصل انجام داده است.

* آدام بوگدان
یک هفته پس از اشتباه فاحش مینیوله در بازی مقابل وست برومویچ، بوگدان از معدود فرصت های خود برای حضور در ترکیب لیورپول استفاده نکرد و با ارتکاب به اشتباهی فاحش، در حالی که تنها 3دقیقه تا پایان بازی مقابل واتفورد باقی مانده بود، سه امتیاز را به دست ادب تقدیم میزبان کرد.

* لوریس کاریوس
کاریوس آلمانی هیچوقت به معنای واقعی کلمه در بازی های خارج از خانه اعتماد به نفس نداشته است اما او در بازی مقابل رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته آخرین جرعه اعتماد به نفس خود را هم سر کشید. با این حال گرچه ضربه وارد شده به سر او در اثر برخورد فیزیکی در نبردی تن به تن با «سرخیو راموس» قلدر، کمی آب ها را به نفع او از آسیاب انداخت اما خاطرات تلخ شب «کی اف» بی شک در ذهن کاریوس و هواداران لیورپول تا ابد باقی خواهد ماند.
در واقع اشتباهات مرگبار کاریوس باعث شد تا «کریم بنزما» و «گرت بیل» ستاره های کهکشانی ها، نه تنها دو بار دروازه او را باز کنند بلکه فضای بازی را بگونه ای به سود سفیدپوشان تغییر دهند که راه بازگشت برای یاران سنگربان آلمانی بسته و کی اف به کابوس ماندگار قرمزها تبدیل شود.

* آلیسون
تنها توضیح مختصر و مفید در مورد آلیسون این است که او به عنوان گرانقیمت ترین دروازه بان جهان و آخرین قطعه پازل مدعی عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره به آنفیلد وارد شد.
شاید در سه بازی نخست فصل 2018 – 2019، دروزاه بان شماره یک تیم ملی برزیل، دلیل گرانی قیمت خود را با سه کلین شیت توضیح داد اما آلیسون برای اینکه ثابت کند با ریسک هایی خطرناک در محوطه جریمه خودی، استعداد خاصی در، درآوردن حرص هواداران دارد، تنها به یک بازی دیگر نیاز داشت. 
او در بازی مقابل لسترسیتی با سرتوپ زدن به بدترین شکل و در خطرناک ترین جای ممکن، گلی باد آورده را به مهاجمان لستر تقدیم کرد. با این حال، آلیسون متعهد شد تا هیچگاه چنین اشتباهی را تکرار نکند و «یورگن کلوپ» نیز برای ماست مالی کردن موضوع، از هیچ کوششی فروگذار نکرد.