به گزارش پارس نیوز، کمیته اخلاق فیفا کفسی نیانتاکی را برای 45 روز دیگر از هرگونه فعالیت در ورزش فوتبال محروم کرد که این محرومیت از امروز (پنجشنبه) آغاز می‌شود. این تصمیم به درخواست رئیس کمیته اخلاق فیفا به خاطر ادامه تحقیق در پرونده فساد کفسی نیانتاکی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال غنا، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا و عضو شورای اداری فیفا صورت گرفته است.

کفسی نیانتاکی ماه می گذشته میلادی به دستور رئیس جمهوری غنا توسط پلیس این کشور بازداشت شد. دولت غنا فیلمی مستند از کفسی نیانتاکی به دست آورده است که وی در آن به بازرگانان متمول وعده دسترسی به رئیس جمهوری غنا و دیگر کارمندان ارشد دولتی در قبال دریافت پول‌های کلانی را می‌دهد. این فیلم همچنین‌ نشان‌دهنده نحوه دریافت رشوه‌های مختلف از سوی اعضای فدراسیون فوتبال غناست.

به دنبال بازداشت کفسی نیانتاکی از سوی پلیس غنا، کمیته اخلاق فیفا نیز تصمیم به محرومیت 90 روزه رئیس پیشین فدراسیون فوتبال این کشور تا صدور رأی نهایی گرفت. دوره 90 روزه محرومیت کفسی نیانتاکی روز گذشته پایان یافت و با توجه به درخواست رئیس کمیته اخلاق فیفا جهت ادامه تحقیقات، این محرومیت از امروز به مدت 45 روز تمدید شد.