به گزارش پارس نیوز، 

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در نشست خبری بررسی عملکرد ملی پوشان دوچرخه سواری در بازی های آسیایی جاکارتا بیان کرد: در جلسه کمیته فنی از سرمربیان تیم ملی و پیشکسوتان و افرادی که در این مدت در کنار تیم ملی بودند دعوت شد تا به بررسی عملکرد ملی پوشان دوچرخه سواری بپردازیم. بخشی از مشکلات دوچرخه سواری به تامین ارز باز می‌گردد. در یک مقطع زمانی خرید ارز آزاد قاچاق محسوب می‌شد و باشگاه‌ها نتوانستند بازیکنان خود را به مسابقات اعزام کنند. بازیکنان ملی پوش تنها در سه ماه به مسابقات محدود اعزام شدند. به علت مشکلات مالی حامیان مالی دیگر حمایت نمی‌توانند کمک کنند و اعلام کردند دیگر نیاز به تبلیغات نداریم. کاهش فعالیت‌های باشگاه‌ها بر روی روند ملی پوشان تاثیر منفی گذاشت.

برای کسب سهمیه المپیک برنامه ریزی می‌کنیم

او گفت: برای کسب سهمیه المپیک باید برنامه ریزی کنیم. برای کسب امتیاز در مسابقات به جای کسب امتیاز در بخش تیمی به دنبال امتیاز‌های فردی ملی پوشان هستیم. فدراسیون برای کسب نتایج بهتر بر روی بازیکنانی که توانمندی بالا تری دارند سرمایه گذاری می‌کند. پرتو آذر ملی پوش کوهستان دیروز برای اولین بار به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام شد و هزینه‌های سفر پیش از اعزام به او پرداخت شد. ملی پوشان دوچرخه سواری تنها ۲۰ درصد از تمرین‌های خود را در مسابقات سپری کردند و دیگر رقبا ۸۰ درصد در مسابقات حضور داشتند. امیدوارم با تلاش بیشتر و شرایط موجود بتوانیم سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنیم. کشور‌های دیگر هزینه‌های بسیاری را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ انجام داده اند و اردو‌هایی را در کشور‌های اروپایی و امریکا برگزار خواهند کرد. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای کمک‌هایی که به فدراسیون دوچرخه سواری کردند تشکر می‌کنم.

در رشته کوهستان نتایج خوبی کسب کردیم

قمری افزود: در رشته کوهستان نتایج خوبی را کسب کردیم. پرتوآذر ملی پوش کراس کانتر با پارگی زنجیر توانست در جایگاه چهارم قرار بگیرد. حسین زنجانیان ملی پوش دانهیل با اختلاف چند ثانیه در جایگاه پنجم قرار گرفت. حوادث همیشه در مسابقات دوچرخه سواری وجود دارد و این بار ایران با بد شانسی مواجه شد. در جاده برای اولین بار نماینده بانوان در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور یافت. تمام وسایلی که برای دوچرخه‌های ملی پوشان تهیه می‌شود بهترین ابزار است و از نظر فنی هیچ مشکلی ندارند و اتفاقاتی که افتاد همه از بدشانسی بود.

با اعزام یزدانی می‌توانستیم کسب مدال کنیم

او اظهار کرد: سمیه یزدانی یکی از بهترین ملی پوشان جاده در نزدیکی مسابقات بر اثر شکستگی ترقوه بازی‌های آسیایی را از دست داد و فدراسیون ماندانا دهقان را جایگزین او کرد. دهقان با اختلاف 2 دقیقه‌ای از یزدانی نفر دوم تیم ملی بانوان در انتخابی بود. اگر سمیه یزدانی به مسابقات آسیایی اعزام می‌شد می‌توانستیم در جاده کسب مدال کنیم. فدراسیون در سرعت و استقامت و نیمه استقامت انتطار کسب مدال داشتیم. برای اولین بار در رشته اومینیوم محمد گنج خانلو توانست در جایگاه چهارم قرار بگیرد. این رشته المپیکی است و اهمیت فراوانی دارد. گنج خانلو حدود 2 سال است که از جوانان به بزرگسالان ورود پیدا کرده است.

با توجه به قهرمانی آسیا قول کسب ۵ مدال را دادیم

قمری با اشاره به مشخص بودن شرایط رقبا در بازی‌های آسیایی گفت: اینکه در دیگر کشور‌ها چه اتفاقی می‌افتد را ما نمی‌دانیم. ما بر اساس نتیجه‌ای که در قهرمانی آسیا کسب کردیم قول پنج مدال را دادیم. رقبای آسیایی پس از قهرمانی آسیا در کشور‌های اردپایی اردو بر پا کردند و برای بهترین نتیجه هزینه زیادی را کردند. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که ورزشکاری همچون گنج خانلو با شرکت تنها در سه مسابقه به جایگاه چهارم دست یافت، اما رقبای اصلی ما با بیش از ۱۵ مسابقه به نتایج خوب دست یافتند.

رقبای آسیایی اردو‌های اروپایی برگزار می‌کنند

او اظهار کرد: در استقامت ورزشکار حرفه‌ای قزاقستان با درآمد ۵۰ هزار دلار توانسته است نتایج خوبی را کسب کند. ملی پوشان ایران از 2 سال پیش تاکنون نتوانسته اند حقوق خود را از باشگاه‌ها دریافت کنند. در ۴ مسابقه تیم ملی سرعت شرکت کرد که 2 تا از آن‌ها کنسل شد. بازی‌های کاپ مالزی به دلیل آماده نبودن میزبان کنسل شد و ملی پوشان حدود بیست روز در آنجا فقط تمرین کردند. مسابقات کره به علت نزدیکی به بازی‌های آسیایی کنسل شد. مربی اعتقاد داست ممکن است بر اثر افتادن در کاپ کره بازیکنان دچار آسیب دیدگی شوند.

ابوحیدری درهنگام مسابقات نباید استعفا می‌داد

قمری با اشاره به استعفای ابوحیدری سرمربی تیم ملی سرعت بیان کرد: او نباید در حین مسابقات استعفا می‌داد و نباید در فصای مجازی استعفای خود را اعلام می‌کرد. در جلسه کمیته فنی به استعفای او می‌پردازیم و تا هفته دیگر نتیجه مشخص خواهد شد. رشته کوهستان در بخش بانوان نتایج بسیار خوبی را کسب کرده است. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم دوچرخه سواری بانوان را گسترش بدهیم.

پیست چوبی ساری در حال آماده سازی است

او گفت: پیست چوبی شهر ساری مهمترین پیست در حال حاضر است. وزیر ورزش و جوانان در چند وقت اخیر قول تکمیل این پروژه را داده است. این پیست با توجه به شرایط اقتصادی موجود بر کشور تا چند وقت اخیر آماده خواهد شد. در ماده کوهستان با قراردادی که با سرمربی این تیم داشتیم او ماهی حدود ۱۸۰۰ یورو دریافت می‌کند که اگر این تیم می‌توانست کسب مدال کند حقوق او افزایش پیدا می‌کرد و پاداشی به او تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/