به گزارش پارس نیوز، لوییس سوارس در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه RAC۱ در مورد تیم خود، لیونل مسی، لیگ قهرمانان اروپا، جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید، پل پوگبا، VAR، شکست در رم و آنتوان گریزمان صحبت کرد.

مهاجم بارسلونا در برنامه  Tu diraگفت‌: هفته‌های نخست سخت‌ترین هفته‌ها هستند چون بعد از تعطیلات باید رقابت کنید. در سالی که جام جهانی برگزار می‌شود شرایط بد نیست. شما تلاش می‌کنید آسیب نبینید و در وضعیت خوبی قرار داشته باشید. پیش از آغاز بازی‌ها کمی استرس دارید و باید در این شرایط خود را برای فصل جدید آماده کنید.

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پنج‌شنبه‌ شب برگزار شد و بارسلونا با تیم‌های تاتنهام، آیندهوون و اینتر هم‌گروه شد. مهاجم اروگوئه‌ای در این رابطه اظهار کرد: گروه آسانی نخواهد بود. اینتر به تازگی به لیگ قهرمانان اروپا بازگشته است. تاتنهام در رتبه‌های بالایی جدول رده‌بندی قرار دارد و آیندهوون قهرمان باشگاه‌های هلند شده است. به نظر می‌رسد آنها تیم‌های قدرتمندی هستند. لیگ قهرمانان رقابت‌های برجسته‌ای است. بهترین تیم‌های اروپا در این بازی‌ها حضور دارند و با رقیبان بزرگی رقابت خواهید کرد. با این حال من این بازی‌ها را دوست دارم.

سوارس در مورد تغییر در ترکیب اظهار کرد: این تصمیم سرمربی است و باید در برخی از بازی‌های لالیگا بازیکنان استراحت کنند. این اتفاق برای من در فصل گذشته برابر لگانس رخ داد چون پیش از دیدار برابر رم بود. من دوست دارم در همه بازی‌ها حضور داشته باشم اما باید در بازی‌های مهم در شرایط خیلی خوبی به میدان بروم.

بازیکن بارسلونا در مورد مسی گفت‌: او اشتیاق زیادی دارد به خصوص بعد از جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا این اشتیاق بیشتر شده است. مسی شایسته عناوین بیشتری در لیگ قهرمانان اروپاست. او به عنوان کاپیتان و رهبر تیم علاقه زیادی به فتح عناوین دارد. ما تیم پر قدرت و توانمندی هستیم  که از سرمربی خوبی برخورداریم و می‌توانیم جام‌ها را بالای سر ببریم.

بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته در بازی برگشت با سه گل مغلوب رم شد و از صعود به دور بعد باز ماند. سوارس در این رابطه اظهار کرد: اگر  ۴ بر یک نیز شکست می‌خوردیم نتیجه‌ بدی کسب کرده بودیم. با این حال با روش دیگری به میدان می‌رفتیم. ما اشتباه بزرگی کردیم اما شکست در رم یک درس بزرگ برای ما بود.

مهاجم اروگوئه‌ای دوباره به فتح عناوین در لیگ قهرمانان اشاره کرد و گفت‌: قهرمانی در این بازی‌ها سخت است. این اتفاق تنها با حضور یک ستاره به دست نمی‌آید و بر اساس کار گروهی است. ما باید یک گروه منسجم باشیم و مسی شایسته جام‌های بیشتری در این رقابت‌ها است. عملکرد رئال مادرید در این سال‌ها اتفاق تاریخی بوده است و آنها توانستند سه سال پیاپی قهرمان این بازی‌ها شوند.

رونالدو تابستان امسال رئال مادرید را ترک کرد و به یوونتوس پیوست. مهاجم بارسلونا گفت‌: رئال مادرید تیم قدرتمندی دارد و سرمربی این تیم جدید است. باید مراقب بود. مادرید و بارسا فراتر از بازیکنان هستند. بازیکنانی که قبلا در رئال مادرید حضور داشتند اکنون در بهترین سطح خود بازی می‌کنند. (لیونل مسی مخالف این نظر است و معتقد است رئال مادرید در نبود رونالدو ضعیف شده است.)

مهاجم اروگوئه‌ای درباره VAR گفت‌: این فناوری باعث می‌شود در خوشحالی پس از گل‌ها وقفه ایجاد شود. هر لحظه یک مدافع خواهان تجدید نظر است. من سنسور عبور توپ از خط دروازه‌ را ترجیح می‌دهم. VAR باعث می‌شود تا حالت طبیعی بازی‌ها از بین برود چون در بخش‌های مختلفی بازبینی انجام می‌شود.

سوارس در ادامه‌ به پل پوگبا اشاره کرد و گفت‌: برخی از بازیکنان در سطح بالایی بازی می‌کنند و همه عناوین را به دست می آورند. پوگبا نیز جزو این دسته از بازیکنان است و در منچستریونایتد یکی از بازیکنان مهم این تیم به حساب می‌آید. او دوست دارد بیش از این رقابت کند. برخی از بازیکنان به بارسلونا تعلق ندارند ولی ما همیشه به آنها خوش آمد می‌گوییم.

آنتوان گریزمان قرار بود تابستان امسال به بارسلونا بپیوندد اما تصمیم گرفت در اتلتیکومادرید بماند. سوارس در این رابطه گفت‌: اظهارات گریزمان من را شگفت زده کرد اما باید به تصمیم او احترام گذاشت. او به همراه خانواده‌اش چنین تصمیمی گرفت. یک نفر اعلام کرده بود که اگر گریزمان با بارسلونا قرارداد امضا کند من از این تیم جدا خواهم شد. نمی‌دانم این شایعه از کجا به وجود آمد. اگر او به بارسلونا می‌پیوست اتفاق خوبی بود چون گریزمان بازیکن فوق‌العاده‌ای است.

مهاجم بارسلونا در پایان به آینده‌اش اشاره کرد و گفت‌: تا جایی که کادر فنی من را تحمل کند، در بارسا خواهم ماند. خیلی سخت است بدانید در چه زمانی با یک تیم خداحافظی می‌کنید به خصوص این که در نوکمپ بازی کنید. ژاوی ارناندس و آندرس اینیستا با وجود این که این ورزشگاه مانند خانه‌شان بود اما نتوانستند فوتبال خود را این جا به پایان برسانند. همه  بازیکنان بارسا دوست دارند با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کنند.