به گزارش پارس نیوز، وینفرید شفر دائم بهانه می‌آورد و جدایی ستاره‌های فصل پیش را دلیلی بر ناکامی‌های تیمش در فصل هجدهم می‌داند. شفر حتی پیش از بازی با السد در نطقی عجیب و غیرمنتظره بی هیچ پروایی اعلام کرد تیمش آمادگی صد در صد ندارد.

 

او در همین مصاحبه برای چندمین بار پی در پی به جدایی بازیکنان فصل پیش اشاره کرد. اظهارات سرمربی استقلال درست بر خلاف آن جریانی است که در ذهن برانکوایوانکوویچ چرخ می‌زند. مربی صبوری که در اوج گرفتاری‌های نقل و انتقالاتی باشگاهش هیچ گاه به این صراحت تیمش را ناتوان و عاجز جلوه نداد. برانکو در همه روزهایی که می‌دانست تیمش نمی‌تواند بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد دائم با جملات آینده نگرانه به تیمش روحیه داد و هیچ گاه سعی نکرد ناکامی‌های احتمالی تیمش را گردن نقل وانتقالات نداشته سرخ‌ها بیندازد.


پروفسور با منطقی بر خواسته از روحیات بازیکنان ایرانی که عمیقا عملکردشان به مسائل روحی و روانی گره خورده هیچ گاه وارد این بازی خطرناک نشد و مسیر دیگری را در پیش گرفت. سرمربی سرخ‌ها اما کم بهانه برای مبهم جلوه دادن آینده پرسپولیس یا توجیه شکست‌های احتمالی پیش رو نداشت. چه بهانه‌ای بزرگ‌تر از جدایی امیری، احمدزاده، مسلمان و حتی طارمی؟ چه بهانه‌ای بزرگ‌تر از محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات پیش فصل؟


شاید تفاوت امروز سرخابی‌ها در همین واژه‌هایی باشد که از زبان سرمربی‌های دو تیم بیرون می‌آید. جایی که برانکو با مشکلات و مصائب بیشتر مساعی بسیاری در راه پر روحیه نگه داشتن تیمش دارد اما شفر همواره در این خط سیر می‌کند که ناکامی‌های تیمش را به جدایی‌ها ارتباط دهد. استقلال در عین حال اما از نقل و انتقالات محروم نبوده و امتیاز بهره برداری از بازیکنان جدید را داشته است اما عملا می‌بینیم که استقلال در جدول لیگ پایین‌تر از پرسپولیس قرار دارد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز اقبال کمتری-شاید در حد 5 درصد- برای صعود از گروه دارد و بی تعارف باید آبی‌ها را حذف شده دانست اما پرسپولیس شکستی در قطر تجربه کرده که جبرانش در ورزشگاه آزادی نمی‌تواند سخت ودشوار باشد.


برانکو با این دید شاید در فصل هجدهم هم که یکی از دشوار ترین فصول کاری سرمربی سرخ‌ها محسوب می‌شود در لیگ بالاتر از استقلال و وینفرید شفر قرار بگیرد و در نهایت نتایجی به دست آورد که از استقلال ایده آل‌تر باشد. مرد کروات در همه روزهایی که تیمش از نقل و انتقالات محروم بود، کوشید نظم فکری بازیکنان را حفظ کند و آنها را مقاوم نگه دارد اما در جبهه مخالف هرگز شفر را مردی محکم ندیدیم درحالی که استقلال همه جور امکانات در اختیار داشت و اگر ستاره‌های فصل پیش را هم از دست داد اما از فرصت جذب بازیکنان جدید کاملا بهره برد. شاید یکی از دلایلی که امروز موجب بی حوصلگی تماشاگران استقلال شده باشد نیز همین باشد. مساله‌ای که بهتاش فریبا، یکی از پیشکسوتان استقلال نیز به آن اشاره دارد. شاید شفر نمی‌تواند به خوبی فضای حاکم بر استقلال و سکوها را با ادبیات نرم آرام نگه دارد و شاید هم در باشگاه استقلال کسانی نیستند که شفر را متوجه راه اشتباهی که در پیش گرفته کنند. استقلال و پرسپولیس با این تفاوت سرنوشت متفاوتی را هم در لیگ هجدهم خواهند داشت.