به گزارش پارس نیوز، بدون شک یکی از عوامل ناکامی استقلال مقابل السد در تهران، عدم بهره‌مندی از حضور امید ابراهیمی در ترکیب ثابت بود. ملی‌پوشی که پس از جام جهانی راهی قطر شد و قرارداد بسیار خوبی هم بست. اگر امید بود، قطعاً وسط زمین استقلال قدرت بیشتری پیدا می‌کرد و شرایط مطلوب‌تری بر این تیم در بازی رفت حاکم می‌شد. در همین خصوص یک مقام آگاه که مایل به افشای نامش نبود، با اشاره به بی‌گناه بودن شفر در رابطه با قضیه جدایی امید ابراهیمی و تأکید او مبنی بر لزوم حفظ این بازیکن گفت: اینکه شفر باید بعد از جدایی امید مهره جدیدی جذب می‌کرد که در حد او باشد، مسئله‌ای است که به نگاه او و البته بودجه باشگاه برمی‌گردد، ولی واقعیت امر این است که این بنده خدا مدت‌ها قبل از شروع جام جهانی خواهان حفظ امید شده بود، ولی مدیران وقت باشگاه حرفش را گوش ندادند.


این مقام ادامه داد: اواسط فروردین امسال وقتی استقلال مهیای سفر به کویت برای بازی با الهلال می‌شد، شفر به مدیران باشگاه تأکید کرد که تحت هر شرایطی باید قرارداد امید ابراهیمی را تمدید کنند، چون حضورش در ادامه لیگ قهرمانان واقعاً به درد استقلال نمی‌خورد، ولی صاحب‌منصبان باشگاه حرف او را گوش نکردند. حتی یکی از مدیران سابق استقلال در پاسخ به اصرار شفر برای حفظ امید ابراهیمی و سیدمجید حسینی از سوی شفر به او گفته بود: چرا این‌قدر حرص و جوش می‌خوری؟ ابراهیمی و حسینی در جام جهانی فیکس نمی‌شوند و احتیاجی نیست که برای تمدید قراردادشان از الان مذاکره کنیم، چون قیمت‌شان را بالا می‌برند!


به این ترتیب شفر مجبور بود به دلیل حفظ آرامش تیم سکوت کند و الان هم اگر حرفی بزند، دیگر آب از سر استقلال گذشته و مصاحبه دیگر هیچ حاصلی نخواهد داشت.