به گزارش پارس نیوز، مهدی هاشمی نسب در گفتگو با خبرنگاران در خصوص شکست استقلال برابر السد گفت: هرگز تصور نمی کردم که آبی پوشان برابر السد اینچنین بازی را واگذار کنند. البته وقتی دقایقی از شروع بازی گذشت، مشخص بود که استقلال نمی تواند برابر السد پیروز شود.

وی تاکید کرد: در یک جمله می توان گفت استقلال بد بازی کرد و نتوانست صلابت گذشته خود را داشته باشد. اما باید بپذیریم فاصله فوتبال ما با کشورهای عربی هم بسیار زیاد شده چه از لحاظ برنامه ریزی، مدیریت، پرداخت مبالغ بازیکنان و کارهای زیرساختی بسیار بالا است.

مهدی هاشمی نسب در ادامه گفت: اوج فوتبال ما همین دو تیم استقلال و پرسپولیس هستند که سالهاست در مرحله یک چهارم حذف می شوند و هیچ وقت به فینال نخواهند رسید. البته باید از خدا بخواهیم که اگر به مرحله بعد صعود کردیم برابر تیم های شرق آسیا نتیجه قابل قبولی کسب کنیم.

وی در ادامه گفت: استقلال با رفتن تیام، امید ابراهیمی، جباروف و مجید حسینی به طور کامل تغییر محسوسی داشت و رفتن این بازیکنان باعث شد استقلال دیگر مثل گذشته هماهنگ و پرقدرت نباشد و جانشینان آنها نتوانستند نقش این بازیکنان را به خوبی ایفا کنند و همین مسئله باعث شده که می بینیم آبی پوشان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان نتایج خوبی کسب نکرده اند.

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: وضعیت پرسپولیس هم بهتر از استقلال نیست و آنها هم بازی های سختی پیش رو دارند و باید با حریفی مبارزه کنند که شرایط بسیار خوبی از لحاظ زیرساختی دارد.

هاشمی نسب در پاسخ به این سوال که نقطه ضعف استقلال در دیدار برابر السد چه بوده است، گفت: نداشتن تجربه، حرفه ای نبودن بازیکنان، نبود یک مدیریت قوی و امکانات یک باشگاه کامل و عدم احساس امنیت برای بازیکن در خصوص دریافت مطالباتش. همه اینها دست به دست هم می دهد تا تیم های ایرانی هرگز نتوانند فینال لیگ قهرمانان را تجربه کنند.

وی در خصوص تعویض های وینفرد شفر هم گفت: به نظر شما او باید چه کار می کرد؟ سردار آزمون را به میدان می فرستاد! مربی تلاش می کند تا با تعویض نتیجه بهتری بگیرد اما وقتی این کار او جواب نمی دهد، خودش نمی تواند وارد زمین شود. استقلال با از دست دادن مهره های با تجربه، طراوت سال گذشته را ندارد و سرمربی تیم مجبور است با همین داشته ها تا پایان فصل ادامه دهد.

پیشکسوت استقلال با انتقاد از فوتبال ایران گفت: فاصله ما هر روز با تیم های کشورهای عربی هم بیشتر می شود. باشگاه های ما فاصله زیادی با تیم های آسیای شرقی و عربی پیدا کرده اند. زیرا آنها خوب هزینه می کنند، بازیکنان بزرگ و گرانقیمت می گیرند و همین مسئله باعث شده تا ما روز به روز از آنها عقب تر مانده و فوتبالمان درجا بزند.

هاشمی نسب در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا دو تیم استقلال و پرسپولیس می توانند به مرحله بعد صعود کنند؟ گفت: بعید می دانم چنین اتفاقی با شرایطی که این دو تیم دارند رخ بدهد. اما من هم مثل همه ایرانی ها آرزو می کنم اتفاقات فوتبالی به سود این دو تیم شده و آنها بتوانند به مرحله بعد صعود کنند.