به گزارش پارس نیوز، هفته‌های ابتدای لیگ برتر فوتسال کشورمان در حالی در ۲ گروه آقایان و بانوان پیگیری شد که تا بدین لحظه نزدیک به ۲ تیم نامی نو و دانشگاه آزاد تهران از لیگ برتر فوتسال جدا شده اند و تیم‌های مانند استقلال ساری نیز به دلیل مشکلات مالی در آستانه جدایی از مسابقات قرار دارند.

دلیل کناره گیری تیم‌ها مشخص شد

بسیاری از سرمربیان و عوامل اجرایی تیم‌های فوتسالی کشورمان، دلیل این کناره گیری هایشان را نبود حامی مالی، مشکلات مالی و سود موجود در واگذاری یا کناره گیری از رقابت‌ها اعلام کرده اند. تیم‌هایی مانند تاسیسات دریایی در حالی از حضور در رقابت‌های لیگ برتر انصراف می‌دهند که سال‌های متوالی توانسته است در رقابت‌های داخلی فوتسال خوش درخشیده و حتی در مسابقات جهانی عنوان های خوبی را به دست بیاورند. با خروج این نوع تیم‌ها از رقابت‌ها لیگ برتر بازیکنان سرشناس و صاحب نامی مانند وحید شمسایی دیگر تیمی را نداشته و باید یک فصل را به استراحت بپردازند و سطح کیفی این بازیکنان کاسته می شود.

لیگ برتر فوتسال کشورمان نسبت به سایر رشته های ورزشی کشورمان از اهمیت بالاتری نزد مسئولان برخوردار است. بار‌ها و بار‌ها پخش تلوزیونی این رشته ورزشی صورت گرفته است و حامیان مالی بسیار بهتری نسبت به سایر رشته‌های در فوتسال حضور دارند.

تیم‌های لیگ برتر فوتسال کشورمان توانایی بالایی در به کار گیری بازیکنان بزرگ و قدرتمند دنیای همچون اصغر حسن زاده، فرهادتوکی، قدرت بهادری و فرهاد فخیم هستند که توانسته اند به واسطه درخشش لیگ کشورمان لژیونر شده و یا بشوند.

اما همین موضوع سبب تضعیف لیگ برتر فوتسال کشورمان می‌شود و بازیکنان با استعداد کشورمان برای کسب درآمد راضی می‌شوند تا با تیم‌های خارجی به توافق برسند و گلیم خود را از منجلاب لیگ برتر فوتسال ایران بیرون کشند. لیگی که به واسطه حضور ستاره ها در یک تیم بعد از چندین سال عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه خود ثبت کرد. لیگی که در آن توازن وجود ندارد و بسیاری از تیم‌ها در شرایط بحران و برخی دیگر، اما در رفاه هستند.

در حالی که در بسیاری از کشور‌های جهان و حتی شرق آسیا تلاش می‌شود تا لیگ برترشان رو به خودکفایی باشد، تیم‌های باشگاه هایی ایران هر روز کمتر از گذشته خواهد بود و تلاش می‌شود تا تیم‌های با سابقه از دور کنار روند و جایشان را به تیم‌های سست و بی برنامه بدهند و بازیکنانشان نیز خانه نشین و یا پا به لیگ‌های خارجی می‌گذارند.

برای مثال ۲ تیم از ۳ تیم قهرمان جام باشگاه‌های فوتسال آسیا کشورمان از لیگ برتر کناره گیری کرده اند و باید منتظر آن باشیم تا طبق عادت تیم مس سونگون ورزقان نیز از قافله عقب نماند و همچون سایر تیم‌های تصمیم به خداحافظی ابدی از فوتسال گیرد.

چشم انداز لیگ برتر فوتسال

به گفته وحید شمسایی، لیگ برتر فوتسال ایران هر ۱۰ سال شاهد جدایی یکی از تیم‌های مطرح از رقابت‌های فوتسال کشورمان است که این امر ضربه بدی به فوتسال ایران وارد می‌کند.

فوتسال ایران سال‌های بسیاری است که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بهترین معرفی و الگوی دیگر لیگ‌های آسیایی است.

رئیس کمیته فوتسال و ۲ عضو حاضر در این کمیته آسیایی نیز دارای مقام و اعتبار هستند. حالا باید منتظر آن باشیم تا ببینیم کفاشیان، مرد اول فوتسال ایران و آسیا آیا فکری به حال سرمشق فوتسال قاره کهن خواهد کرد یا خیر؟

تاپ////آخرین زنگ‌های درخشش فوتسال در گوش مسئولان ورزشی/طبل توخالی دیگر صدا ندارد

سوپر مارکت به جای حامی مالی /گام محکم تیم‌ها برای حمایت چند صد هزار تومانی بازیکنان

در آخرین سکانس، اما کمیته فوتسال کشورمان بی هیچ کندوکاو و بررسی خاصی و تنها با چند برگه A۴ تیمی را برای حضور در لیگ برتر تایید می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از تیم‌های محلات و شهر‌ها بدون پشتوانه مالی تصمیم به حضور در مسابقات رسمی یک کشور گیرند و بدون هیچ قصدی با چند هفته حضور و به دلیل نبود پشتوانه کامل لازم برای ۹ ماه حضور تصمیم به خداحافظی گیرند. لیگ برتر فوتسال ایران زمانی با حضور شرکت‌های دولتی و خصوصی توانسته بود در صدر آسیا قرار گیرد و در زمان حال، اما طبل توخالی بیش نیست.