به گزارش پارس نیوز، 

مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، از امروز (سه شنبه) در بخش بانوان آغاز شد.

در نخستین بازی این مرحله در بخش بانوان تیم ژاپن موفق شد کره جنوبی را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد و به فینال مسابقات راه یابد. یوکیا سوگاساوا (۵) و لی سئون جو (۸۶- گل به خودی) برای شاگردان آساکو تاکه موتو گلزنی کردند و تک گل کره ای‌ها را هم لی مین آ. (۶۸) به ثمر رساند.

سامورایی‌ها که قهرمانی جام جهانی بانوان در سال ۲۰۱۱ را در کارنامه دارند برای کسب دومین عنوان قهرمانی خود در بازی‌های آسیایی باید به مصاف برنده دیدار چین و چین تایپه بروند.

در بخش مردان هم چهار تیم ژاپن، کره جنوبی، ویتنام و امارات به مرحله نیمه نهایی رسیده اند.

کره جنوبی که با برتری ۲ بر صفر برابر ایران به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود در این مرحله مقابل ازبکستان که یکی از اصلی‌ترین مدعیان این مسابقات محسوب می‌شد، در وقت‌های اضافی با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. هوانگ اوی جو (۴، ۳۴ و ۷۵) و هوانگ هی چان (۱۱۸) برای شاگردانکیم هاک بوم و جلال الدین ماشاریپوف (۱۷) و اکرم جان علیبائف (۵۳ و ۵۵) برای ازبک‌ها گلزنی کردند.

ژاپن هم موفق شد در این مرحله عربستان، هم گروه تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در مرحله مقدماتی را از سد راه بردارد. یوتو ایواساکی (۳۱ و ۷۳) برای ژاپن و یوگو تاتسوتا (۳۹- گل به خودی) برای سعودی‌ها موفق به گلزنی شدند.

کره شمالی، دیگر حریف شاگردان زلاتکو کرانچار در مرحله گروهی هم پس از تساوی یک - یک با امارات در وقت‌های قانونی و اضافی در ضربات پنالتی ۵ بر ۳ مغلوب شاگردان ماسژ اسکورزا شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. کیم یو سونگ (۶۳) برای کره شمالی و علی الیحیایی (۶۷) برای امارات گل زدند.

ویتنام هم پس از تساوی بدون گل مقابل سوریه در وقت‌های قانونی با گل دقیقه ۱۰۸ انگوین وان توان شاگردان مهند الفکیر را شکست داد و به جمع چهار تیم نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا صعود کرد.

در مرحله نیمه نهایی کره جنوبی فردا (چهارشنبه) برای صعود به فینال و برداشتن گامی بلند در مسیر کسب پنجمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها باید به مصاف ویتنام برود.

همچنین ژاپن هم که قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو را یدک می‌کشد برای کسب دومین عنوان خود باید مقابل امارات قرار بگیرد.

انتهای پیام/