به گزارش پارس نیوز، وینفرد شفر تیمش را در حالی برای یک دیدار حساس آسیایی آماده می کند که شروع درخشانی در لیگ برتر نداشته است. آبی پوشان از ۵ بازی تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده اند، ۵ بار موفق به گلزنی شده اند و ۳ بار نیز دروازه آنها باز شده است. یک گل زده و یک گل خورده آنها حاصل اشتباهات مدافعان بوده و گل به خودی بود.

۳ گل از ۴ گل آبی پوشان که توسط بازیکنان خودشان به ثمر رسیده از داخل محوطه جریمه بوده و تنها یک گل آنها از پشت محوطه هجده قدم به ثمر رسیده است. هر ۴ گل این تیم با پای راست زده شده و شاگردان شفر تاکنون با استفاده از ضربه سر موفق به گلزنی نشده اند. 

هرچقدر مهاجمان استقلال روی ارسال ها کم خطر و کم اثر بوده‌اند، مدافعان این تیم روی ارسال ها دچار ضعف هستند و عمدتا گلهایی که دریافت کرده‌اند که حاصل ارسالهای بلند به خصوص از کناره هاست.

تاکنون ۳ بار دروازه آبی پوشان باز شده است. یک بار با ضربه سر، یک بار با ضربه پای راست و یکبار هم به اشتباه توسط مدافعان خودی این اتفاق افتاده است.

دو گل از سه گلی که آبی پوشان دریافت داشته‌اند از داخل محوطه شش قدم است که این نشان از ضعف این تیم روی پوشش در نقاط کور و ضعف دروازه بان این تیم روی خروج ها دارد.

بهترین گلزن آبی پوشان وریا غفوری مدافع و هافبک سمت راست این تیم است که تاکنون دو بار موفق به گلزنی شده است. غفوری هر دو گل را در یک بازی به ثمر رسانده است. فرشید اسماعیلی و مرتضی تبریزی دیگر گلزنان استقلال در این فصل از رقابتهای لیگ برتر هستند.