به گزارش پارس نیوز، 

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص شکست تیم ملی امید ایران مقابل کره جنوبی و حذف از رقابت‌های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: بازی از لحاظ فنی چیز خاصی نداشت که بخواهیم صحبت کنیم اما صحبت اصلی من با کسانی است که تصمیم‌گیرنده هستند. اگر اهداف تیم امید حضور در المپیک است که با این برنامه به نظرم این اتفاق نمی‌افتد اینکه قبل از بازی با کره به دنبال این هستیم تا مقابل تیم میانمار شکست بخوریم این اتفاق بدی است. اگر گل بیشتری دریافت می‌کردیم حتی به بازی با کره هم نمی‌رسیدیم و حذف می‌شدیم. بی‌تفکری کادر فنی و مسئولان امید باعث شد تا در این مرحله حذف شویم.

وی در ادامه گفت: تیم کره جنوبی در طول بازی تیم برتر بود، حتی می‌توانست گل‌های بیشتری هم به ایران بزند ما برنامه‌ای برای این بازی نداشتیم، هیچ تفکری نداشتیم که بخواهیم مقابل کره جنوبی به میدان برویم. این خودش یک مسئله‌ای است که جای بحث دارد و باید ساعت‌ها راجع آن صحبت کرد. حتی انتخاب کرانچار به عنوان سرمربی و مسائلی از این دست وجود دارد که باید کارشناسی صحبت کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: مهم‌ترین مسئله کسانی هستند که در رأس فوتبال امید قرار دارند کسی که بدون هیچ فکری کاری می‌کند تا بازیکنان از کره جنوبی بترسند.به دنبال این بودیم به کره جنوبی نخوریم اما از شانس بد این آقایان به کره برخورد کردیم و شکست خوردیم. این اتفاق به بازیکنان استرس وارد می‌کند. این اتفاق برعکس افکار آقایان جلو رفت. بازیکن استرس دارد و می‌ترسد مقابل کره جنوبی بازی کند. من معتقدم اگر قرار است بازی کنیم باید با قدرت در یک رقابتی ظاهر شویم و اگر نه بهتر است شرکت نکنیم. نباید به فکر این باشیم که با چه تیمی بازی خواهیم کرد بالاخره هر تیمی که در مرحله نیمه‌نهایی، یک چهارم نهایی و فینال حضور دارد تیم دست و پا بسته‌ای نیست حتماً لیاقت دارد که در این مرحله حاضر است و نباید از تیمی بترسیم. باید با قدرت در این مراحل حاضر شویم.

وی در ادامه تأکید کرد: مشکل اصلی ما ساختار و بی‌برنامگی مسئولان فوتبال است چون هیچ هزینه‌ای نمی‌کنند در صورتی که استعدادهای زیادی داریم اما سرمایه‌ای نیست تا به بازیکنان تزریق شود. این مشکلات از گذشته گریبانگیر فوتبال ایران بوده است. همیشه مشکل سربازی و خدمت بازیکنان یکی از مسائلی است که به فوتبال امید لطمه وارد کرده است. حتی انتخاب سرمربی تیم ملی هم یکی از معضلات فوتبال امید بوده است. چرا که در زمان معین سرمربی انتخاب نشد تا بخواهد با آرامش برنامه‌های آمادگی تیم را تنظیم کند. این اتفاقات باعث می‌شود تا تیم ملی ضعیف حاضر شود. 

قاسمپور در پایان تأکید کرد: الان می‌شود با یک برنامه‌ریزی، کادر فنی مناسب و بودجه مشخص با اهداف مربی جلو برویم تا بتوانیم در المپیک ظاهر شویم. وقتی همه شرایط را مهیا کنیم بعد دیگر جای حرف و حدیث برای مربی نمی‌گذاریم تا بخواهد باختش را توجیه کند.

انتهای پیام/