به گزارش پارس نیوز، با پایان مدت قرارداد خوزه پکرمن سرمربی کلمبیا در جام جهانی 2018، فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال استخدام سرمربی جدیدی است .
در این شرایط روزنامه اسپانیایی ال پایس به نقل از منابع نزدیک به ادعا مسئولان انتخاب جانشین پکرمن عنوان کرد، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی ایران و گاس هیدینک هلندی نامزدهای اصلی هدایت تیم ملی فوتبال کلمبیا هستند.
این روزنامه می نویسد،آنها (مدیران فدراسیون فوتبال کلمبیا) نتوانستند مهمترین نامزدهای خود را به خدمت بگیرند. "رامون خسورون (رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا رینالدو روئدا یا ریکاردو گائرکا را می خواست، اما شیلی و پرو به او گفتند که به آنها فکر نکند و آلوارو (گونزالز آلزاته) یکی از طرفداران خوان کارلوس اوسوریو سرمربی مکزیک است، اما متوجه شده است که برخی از مطبوعات و هواداران مخالف او هستند.
این منبع به ال پایس گفت اکنون دو نام در مقر فدراسیون فوتبال کلمبیا به عنوان شانس جدی جایگزینی خوزه پکرمن در تیم ملی، بسیار جدی مطرح هستند.

او گفت: "من می دانم که گاس هیدینک هلندی و پرتغال کارلوس کی روش پرتغالی مربیانی هستند که مدیران فدراسیون فوتبال کلمبیا آنها را بیشتر دوست دارند. علاوه بر این، مدیران متعددی فکر می کنند که زمان آن است که با استخدام یک مربی اروپایی جهت استفاده هرچه بهتر از توانایی های بازیکنان کلمبیا جهش بزرگی در فوتبال داشته باشیم."
هیدینک 71 ساله است و تجربه طولانی در سطح باشگاهی و ملی دارد.
آخرین تیم او چلسی بود، اما همچنین در تیم های PSV آیندهون هلند، فنرباغچه ترکیه؛ والنسیا، رئال مادرید و بتیس اسپانیا و آنژی روسیه کار کرده است.

هیدینک مربیگری تیم های ملی ترکیه، کره جنوبی، هلند و روسیه را نیز در کارنامه دارد.
او هیدینک در لیگ هلند با PSV، در جام حذفی انگلیس با چلسی و در جام باشگاه های جهان با رئال مادرید به عناوین قهرمانی دست یافته است.
کارلوس کی روش نیز به عنوان دستیار الکس فرگوسن در تیم منچستر یونایتد کار کرده و سال 1991، عنوان قهرمانی جوانان جهان را برای پرتغال به دست آورد، و نسل طلایی این کشور را هدایت می کرد که شامل لوئیس فیگو، فرناندو کوتو، پینتو و روئی کاستا بودند.
کی روش در جام جهانی 2010 هم هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت و از سال 2011 به عنوان سرمربی ایران منصوب شد و در سال های 2014 و 2018 این تیم را به جام جهانی رساند.

دی بیاسی ایتالیایی نیز از دیگر نام هایی است که برای جانشینی پکرمن مطرح شده است. این مربی 62 ساله در کارنامه خود هدایت تیم های ملی ایتالیا،اسپانیا و آلبانی را  دارد و در  سطح باشگاهی نیز در تیم های برشا،اودینزه،لوانته و آلاوس کار کرده است.

ال پایس  در پایان می نویسد ،

با وجود اینکه این اسامی برای هدایت تیم ملی مطرح می شود، فدراسیون هنوز به خوزه پکرمن علاقمند است و برخی مدیران به حفظ او تمایل دارند.

 چهارشنبه  هفته جاری فدراسیون  نامه ای به پکرمن فرستاده که در آن از وی خواسته درباره تمدید نکردن قراردادش جواب قطعی بدهد.