به گزارش پارس نیوز، 

جواد زارعی رئیس هیأت هندبال خراسان رضوی گفت: هندبال خراسان همیشه در بین برترین‌های کشور قرار داشته و یکی از قطب‌های هندبال کشور است، خوشبختانه وضعیت خوبی در هندبال استان داریم، رقابت‌های لیگ استان در مقاطع مختلف برگزار می‌شود و تیم‌های برتر به‌عنوان نماینده استان به رقابت‌های منطقه‌ای اعزام می‌شوند. 

رئیس هیأت هندبال خراسان رضوی افزود: در بخش بانوان امسال به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن تیم و هزینه‌های بالا متاسفانه مسابقات بانوان برگزار نشد، از نتایج امسال رضایت داریم و در بخش آموزشگاه‌ها موفق به کسب افتخارات زیادی شدیم، شاید قهرمانی دانش‌آموزان ارتباطی به هیأت نداشته باشد اما زیرساخت‌های خوبی ایجاد کردیم که نتیجه آن درخشش دانش‌آموزان استان در سطح کشور بود. 

وی تصریح کرد: در بخش آموزش نیز فعالیت خوبی داریم و کلاس‌های مربیگری و داوری به‌صورت منظم برگزار می‌شود، همچنین در این مدت 10 شهرستان را فعال کردیم.

زارعی اضافه کرد: پنج بازیکن در ترکیب نهایی تیم ملی جوانان داریم در تیم ملی هم که در جاکارتا حضور دارند سه بازیکن داریم و سرپرست تیم ملی هم خراسانی است.

رئیس هیأت هندبال خراسان رضوی در خصوص حضور نمایندگان خراسان رضوی در لیگ برتر گفت: خوشبختانه به‌قولی که در ابتدای کار دادیم عمل کردیم و حالا در سال دوم فعالیتمان در هندبال دو نماینده لیگ برتری در بخش بانوان و آقایان داریم، تیم طرقبه شاندیز که قرار است از اوایل شهریورماه در لیگ برتر بانوان شرکت و تیم سربداران سبزوار که در بخش آقایان حضور دارند.

وی با بیان اینکه قرعه‌کشی رقابت‌ها انجام شد و امسال در دو بخش نماینده داریم؛ ادامه داد: انتظار خاصی از تیم بانوان نداریم و بیشتر به‌دنبال کسب تجربه و حضور در لیگ برتر بودیم، همچنین تیم سربداران هم یک تیم کاملا بومی است که تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته و نیم نگاهی به سکو هم داریم، تیم سربداران با حمایت نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و امیدوارم به‌زودی شاهد حمایت بخش خصوصی هم باشیم. 

زارعی با گلایه از اهمیت ندادن به هندبال در استان؛ اظهار کرد: شرایط اقتصادی در سراسر کشور مساعد نیست اما امیدوارم نگاه صنایع و صاحبان سرمایه به هندبال تغییر کند و مسؤولان هم توجه ویژه‌ای به این رشته داشته باشند.

رئیس هیأت هندبال خراسان رضوی با اشاره به اینکه هندبال سابقه بسیار زیادی در خراسان دارد و خواستگاه بزرگان این رشته بوده است؛ بیان کرد: توسعه یک رشته ورزشی به مسائل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین فاکتور مسائل مالی است، سپس سخت‌افزار و سایر امکانات، از لحاظ سخت‌افزاری تقریبا شرایط خوبی داریم اما سرمایه‌گذاری مالی نداریم.

وی ادامه داد: فقط یک سالن اختصاصی هندبال در مشهد در اختیار داریم که با کمک اداره کل در اختیار ما قرار گرفته است، باید منتظر باشیم تا بعد از مهرماه و مزایده اماکن ورزشی شرایط استفاده مجدد از سالن محمدیان فراهم شود.

زارعی افزود: با توجه به جایگاه هندبال در استان پتانسیل خانه هندبال را نیز داریم که اینجا نیز به حضور بخش خصوصی داریم، شورای شهر قول زمین داده است اما برای ساخت‌، نیاز به سرمایه‌گذاری داریم که قطعا با احداث خانه هندبال شرایط بهتری در تیم‌های پایه پیدا می‌شود.

انتهای پیام/