به گزارش پارس نیوز، در خبرسایت اتحادیه جهانی کشتی آمده است:
قهرمانی حسن یزدانی، قهرمان جهان و المپیک در بازی‌های آسیایی را شاید بسختی بشود شگفتی دانست اما روش قهرمانی او و پیروزی با چهار ضربه فنی نگاه ها را به خود جلب کرد.

یزدانی با پیروزی مقابل دومینیک ابونادر لبنانی که در آمریکا به دنیا آمده است به پیروزی‌ها و قهرمانی‌های خود افزوده است. این مسابقه در وزن 86 کیلوگرم آزاد انجام شد. ابونادر نیز اولین مدال قاره‌ای لبنان را کسب کرد.

یزدانی یکی از دو کشتی‌گیر ایران بود که در روز اول مسابقات کشتی مدال طلا کسب کردند. ازبکستان، مغولستان و هند دیگر مدال‌های طلای روز اول کشتی بودند.

یزدانی اولین قهرمانی سال 2018 خود را در مسابقات قهرمانی آسیایی بیشکک به دست آورد و حالا قهرمان بازیهای آسیایی شده است.
او در مسابقه فینال دیروز (یکشنبه) ابونادر 23 ساله را از پا در آورد و در یک ‌دقیقه و 29 ثانیه توانست با 10 امتیاز او را ضربه فنی کند.بر خلاف یزدانی که در جهان شناخته شده است، شهرت ابونادر محدود به آمریکا است. او چهار بار سهمیه مسابقات NCAA دانشگاه میشیگان را کسب کرده است.

دومین طلای ایران را علیرضا کریمی به دست آورد. او در فینال وزن 97 کیلوگرم مقابل ماگمدوف موسایف از قرقیزستان با نتیجه‌ شش بر صفر پیروز شد.
کریمی که در سال 2017 در مسابقات قهرمانی آسیا در دهلی نو به قهرمانی رسیده بود به مدت شش ماه محروم بود.

او دیروز در نیمه نهایی، ماگمدوف ابراگیموف از ازبکستان را ضربه فنی کرد. ابراگیموف مدال برنز المپیک 2016 ریو و دو قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.

رضا اطری که پیش از این در قهرمانی آسیا سوم شده بود، دیروز توانست مدال برنز کسب کند. او مقابل کیم سونگ وون از کره با نتیجه‌ 9 بر چهار به پیروزی رسید.

این سایت همچنین عکس های از کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها را نیز به نمایش گذاشت.