به گزارش پارس نیوز، 

علی محمد بسحاق مربی تیم ملی تکواندو مردان، بیان کرد: در آخرین روز‌های اردوی تیم ملی فشار تمرینات را کاهش دادیم و بیشتر روی تصویر سازی ذهن ملی پوشان کار کردیم و تمرینات بدنی را به پایان رساندیم و بازیکنان را از نظر فکری آماده بازی‌ها کردیم.

او درباره اینکه آیا نگران جوان گرایی تیم ملی در بازی‌های آسیایی نیستید گفت: کادر فنی فعلی تیم ملی عدالت محور است و ما از زمانی که هدایت تیم را بر عهده گرفتیم انتخابی‌های زیادی را دربین تکواندوکاران برگزار کردیم و افرادی که توانستند تمام این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند در ترکیب اصلی قرار گرفتند پس بهترین‌ها برای بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در تیم حضور دارند و ما نگرانی از بابت جوانگرایی در تیم ملی نداریم.

بسحاق ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا که در ابتدای خردادماه برگزار شد تورنمنتی برای آماده سازی ملی پوشان بود و در مسیر حرکت ما کمک زیادی با افزایش آمادگی ملی پوشان کرد و ما نقاط ضعف و قوت بازیکنان تیم را شناسایی و روی آن کار کردیم.

او درباره نحوه آماده سازی ملی پوشان گفت: دوره‌های آماده سازی در سه مرحله انجام شد ابتدا حجم تمرین بالا است و سپس شدت و حجم تمرینات افزایش پیدا می‌کند و در نهایت حجم تمرینات کاهش پیدا کرده و به مرور کار تاکتیکی و تکنیکی پرداخته می‌شود.

مربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: انتظارات از تکواندو بالا است و در هر دوره بازی‌ها متفاوت است و قوانین در حال تغییر است و در دوره‌های قبلی می‌توانستیم در ۸ وزن شرکت کنیم، اما الان به ۵ وزن کاهش پیدا کردو این کار را برای کسب مدال سخت می‌کند.

او درباره تاثیر داوری در نتیجه مبارزات گفت: باتوجه به اینکه لباس تکواندوکاران مجهز به سنسور شده است تاثیر داوری در نتیجه دیدار‌ها کاهش یافته، اما اخطار دادن یک داور می‌تواند بر شرایط روانی بازیکن و نتیجه دیدار موثر باشد که ما با ملی پوشان از این نظر تمرین کردیم تا آن‌ها از نظر روانی کاملا آماده باشند.

بسحاق تصریح کرد: حضور روانشناس در تیم ملی باعث شده ملی پوشان به خود باوری برسند و با اعتناد به نفس بیشتری روی شیاپ چانگ بروند و آماده‌تر از رقابت‌های قبلی باشند.

مربی تیم ملی تکواندو در پایان گفت: شیوه مبارزات ملی پوشان را تغییر دادیم و امیدوارم که بتوانیم مدال‌های این دوره از بازی‌های آسیایی را کسب کنیم و باعث افتخار کاروان ورزشی ایران باشیم.

انتهای پیام/