به گزارش پارس نیوز، 

سعید آذری، درباره بدشانسی تیم فوتبال ذوب آهن در  دربی اصفهان و شکست از سپاهان تصریح کرد: من به هیچ وجه به شانس در فوتبال اعتقاد ندارم اما دلیل باخت ما از بین رفتن تمرکز بازیکنانمان به دلیل عملکرد ضعیف داور بود. قضاوت وحید کاظمی شان و شخصیت یک داور را زیر سوال می برد.

کاظمی با بازیکنان مانند رعیت رفتار می کرد

او ادامه داد: کاری به تصمیم های او ندارم اما کاظمی باید بداند بازیکنان رعیت او نیستند و باید به عنوان مدیر زمین با بازیکنان و کادر مربیان تیم ها رفتار محترمانه ای داشته باشد. اعتراض من به قضاوت کاظمی برای شکست ذوب آهن هم نیست بلکه او با هر 2 تیم چنین رفتاری داشت.کاظمی یک چوب به نام سوت دستش گرفته بود و تصور می کرد باید این چوب را به سر بازیکنان 2 تیم بکوبد. در بازی های بزرگی مانند دربی اصفهان تمرکز بازیکنان با این اقدام ها از بین می رود. از لحاظ فوتبالی هم شاهد بودید که به هیچ وجه شایسته باخت نبودیم و اگر تمرکز بازیکنانمان در وضعیت عادی بود، می توانستیم بازی را ببریم و شایسته پیروزی بودیم.

بچه های ما می توانند جای تبریزی را پر کنند

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره اینکه به نظر می رسد این تیم با از دست دادن مرتضی تبریزی در استفاده از موقعیت های گلزنی اش دچار مشکل شده است، اظهار داشت:  به هیچ وجه چنین موضوعی را قبول نمی کنم چراکه تیم ما سال گذشته با حضور مرتضی تبریزی در ورزشگاه فولادشهر از سپاهان با 2 گل شکست خورد و بازی خوبی هم انجام نداد. هر چند تبریزی بازیکن فوق العاده تاثیرگذاری در ترکیب ذوب آهن بود اما بچه های ما نشان داده اند می توانند جای او  را پر کنند.

باید فکر فروش بازیکنی که دلش با تیم نیست و یک فصل بیشتر قرارداد ندارد، باشم

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره برنامه های امید نمازی برای جانشینی تبریزی گفت: انتخاب جانشین تبریزی از مسائل فنی است و درباره این مسائل امید نمازی باید توضیح دهد اما جوان های با پتانسیلی در ذوب آهن حضور دارند که در هفته های اخیر خوب فوتبال بازی کرده اند. در بازی با سپاهان موقعیت های فراوانی روی دروازه حریف خلق کردیم اما به دلیل تمرکز نداشتن آنها را از دست دادیم. ضمن اینکه من به عنوان مدیرعامل باشگاه به لحاظ اقتصادی هم باید به فکر باشم و بازیکنی که نمی خواهد در ذوب آهن بماند و یک فصل دیگر هم بیشتر قرارداد ندارد باید با قیمت خوبی به فروش برسانم.

ذوب آهن هیچ وقت قائم به فرد نیست

او افزود: همه چیز را نمی توانم فدای نتیجه گیری در فوتبال کنم. مرتضی تبریزی در همین تیم ذوب آهن به بازی گرفته شد و با اعتماد مربیان، خوب جواب داد. اکنون هم بازیکنان جوان و با کیفیتی در تیم ما حضور دارند که می توانند خودشان را ثابت کنند. با مرتضی تبریزی روزهای خوب و بد زیادی داشته ایم و ذوب آهن هیچ وقت قائم به فرد نیست.

همیشه به نمازی فرصت می دهم

آذری درباره اینکه با توجه به کسب نتایج نه چندان مناسب ذوب آهن در چهار هفته ابتدایی فصل تا چه زمانی به امید نمازی فرصت می دهد، گفت: تا همیشه به نمازی فرصت می دهم چراکه این مربی خودش را به ما ثابت کرده است. مربیان بی تجربه تری نسبت به امید نمازی در ذوب آهن کار کردند که موفق هم بودند. باشگاه ذوب آهن برای انتخاب سرمربی پارامترهایی دارد که نمازی در این پارامترها بیشترین امتیاز را کسب کرد. او با شایستگی امور تیم را پیش می برد و ذوب آهن با هدایت نمازی عالی بازی می کند اما بازیکنان ما باید با تمرکز بیشتری بازی کنند  و در شرایط سخت و زمانیکه داور اشتباه می کند، تمرکزشان را از دست ندهند.

به هیچکس ربطی ندارد آنها چقدر دستمزد می گیرند

او درباره اینکه با توجه به اعتراض برخی اهالی فوتبال نسبت به ریخت و پاش تیم های صنعتی آیا بهتر نیست سازمان لیگ قراردادها  را منتشر کند تا مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان این تیم ها و سایر تیم ها مشخص شود، گفت: ابتدا باید بگویم ذوب آهن، باشگاه صنعتی نیست. سپاهان، سایپا، پیکان و فولاد خوزستان چهار تیم لیگ برتری عضو اتحادیه باشگاه های صنعتی هستند. امیر قلعه نویی هفته پیش درخواست کرد قراردادها منتشر شود. او به عنوان پیشکسوت و فردی که در ذوب آهن زحمت کشیده قابل احترام است اما می خواهم بگویم آقای قلعه نویی به هیچکس ربط ندارد که بازیکنان و مربیان فوتبال دستمزدشان چه قدر است و نباید به گونه ای فشار آورد که قلعه نویی مجبور شود بگوید قراردادها را منتشر کنید. شما دیدید در بازی ذوب آهن- استقلال بازیکن جوانی به نام رضا حبیب زاده جانش را کف دست خود گرفت و تا پای مرگ پیش رفت. او تمام دارایی یک خانواده برای کسب درآمد است که در لحظه مصدومیت نزدیک بود جان خود را از دست بدهد. به همین دلیل این بحث درست نیست که از سازمان لیگ بخواهیم مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان را منتشر کند.

علاقمندان به فوتبال مرغ عزا و عروسی هستند و فوتبالیست ها برای قرارداد بستن سر آنها منت می گذارند

آذری افزود: این روزها در علاقمندان به فوتبال مرغ عزا و عروسی هستند و فوتبالیست ها منت می گذارند که به خاطر آنها قرارداد بستند درحالیکه هیچ فوتبالیستی به دلیل مردم قرارداد نمی بندد بلکه پول برای او ارزش دارد. ضمن اینکه ما به هیچ وجه نمی توانیم بخواهیم قرارداد فوتبالیستها منتشر شود بلکه باید افراد سراغ این بروند که به جای بررسی قرارداد فوتبالیست ها اختلاس هایی که در بخش های دیگر جامعه اتفاق می افتد، پیگیری کنند.

مبلغ قراردادها طبق قانون محرمانه است

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن افزود: این امر به هیچکس ارتباط ندارد. به عنوان فردی که سابقه 18 ساله در مدیریت ورزشی دارم و تاکنون نه از کسی پول گرفته ام، نه به کسی پول داده ام و حقوق کارمندی هم می گیرم چنین حرفی می  زنم. طبق قوانین سازمان لیگ فوتبال و آئین نامه نقل و انتقالات قرارداد بازیکنان و مربیان محرمانه است و نباید منتشر شود.

باید به قوانینی که در فوتبال ایران وجود دارد احترام بگذاریم

آذری درباره دیدگاهش نسبت به برخورد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با خالکوبی فوتبالیست ها  تصریح کرد: در فوتبال ما قوانینی وجود دارد. افرادی که در آن حضور دارند یا می خواهند وارد فوتبال ایران شوند باید به این قوانین احترام بگذارند. قوانین شامل همه است و کسی نمی تواند از آنها بگذرد. کمیته اخلاق هم بیش از پیش بحث سالم سازی در فوتبال را پیش می برد و باید از بازیکنانی که قوانین را رعایت می کنند، تشکر کنیم. همانگونه که دیدید اشکان د‍‍ژاگه به عنوان کاپیتان تیم ملی و الگو در بازی تراکتورسازی و سایپا خالکوبی هایش را پوشاند و سایر بازیکنان هم این کار را انجام می دهند که باید از آنها تشکر کرد.

انتهای پیام/