به گزارش پارس نیوز، رضا یزدانی چهره شاخص کشتی ایران و دارنده ۲ مدال طلای جهان با وجود مصدومیت شدید و با آشیل پاره پای راست عازم المپیک ریو شد اما علی‌رغم تلاش زیاد نتوانست به مدال برسد تا برای دومین مرتبه مصدومیت مانع او برای رسیدن به مدال المپیک شود.

یزدانی پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو سرانجام با وسواس و حساسیت زیاد پس از ماه‌ها اسفند ماه سال ۹۵ در آلمان و زیر نظر تیم پزشکی متخصص پای خود را جراحی کرد. او پس از چند ماه آرام آرام تمریناتش را از سر گرفت و طبق قانون فرایند انتخابی برای اینکه بتواند شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را در مرحله نهایی  داشته باشد باید در مرحله نخست انتخابی تیم ملی که فروردین ماه امسال برگزار شد، شرکت می کرد اما بدلیل دوری از شرایط ایده‌آل و برخی مشکلات دیگر قید حضور در این رقابت‌ها را زد.

در حالیکه یزدانی این انتظار را داشت مجوز حضور او در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی صادر شود، شورای فنی به او و برخی دیگر از کشتی‌گیران صاحب نام که فاقد سهمیه بودند برای حضور در مرحله نهایی انتخابی مجوز نداد. دوری ۲ ساله یزدانی از میادین و عدم اطلاع کادر فنی از شرایط این کشتی‌گیر دلیل این تصمیم شورای فنی بود اما در عین حال از او و تعدادی دیگر از چهره‌های کشتی ایران دعوت کرد تا در صورت دلخواه در اردوهای تیم ملی شرکت کند، موضوعی که هیچ‌گاه با استقبال یزدانی مواجه نشد.

پس از مشخص شدن اسامی کشتی‌گیران اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی اندونزی، کادر فنی تیم ملی به یزدانی این فرصت را داد در یک تورنمنت خارجی محک بخورد تا در صورت داشتن شرایط مناسب این شانس را داشته باشد در رقابت‌های جهانی مجارستان برای ایران کشتی بگیرد.

امروز(شنبه) اسامی نفرات مد نظر کادر فنی تیم ملی برای اعزام به تورنمنت دیمیتری کرکین  که روزهای ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه در شهر یاکوتسک روسیه برگزار می شود، اعلام شد و نام رضا یزدانی نیز در میان نفرات اعزامی به این رویداد است.

این درحالیست که یزدانی طی ماه‌های اخیر هیچ ارتباطی با مسئولان فدراسیون یا کادر فنی تیم ملی نداشته و آن‌ها را در جریان وضعیت خود قرار نداده است. از سوی دیگر محمود اسماعیل‌پور مربی رضا یزدانی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت این کشتی‌گیر اظهار کرد: هیچ اطلاعی از تصمیم یزدانی ندارم و او چند روزی است که اصلا به باشگاه نمی‌آید تا تمرین کند. ظاهرا قصد دارد در لیگ برای یکی از تیم های بابل کشتی بگیرد و فکر می‌کنم تمریناتش را در باشگاهش دنبال می‌کند.

باید دید آیا یزدانی از این فرصت استفاده می‌کند و به دعوت فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی چراغ سبز نشان می دهد یا قصدی برای ادامه حضور در تیم ملی ندارد.