به گزارش پارس نیوز، ایران در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون در جایگاه مدالی در رده پنجم قرار گرفت اما مسئولان این کشور با اعتماد به نفس زیادی در بازی‌های آسیایی اندونزی حضور دارند.

نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی در این باره گفت: ایران نسبت به دوره قبل توسعه زیادی داشته است. هنوز هم برای توسعه و پیشرفت جا هست اما کشورهای قزاقستان، هند، تایلند، ازبکستان و چین‌تایپه نیز در این سالها توسعه پیدا کرده‌اند.

ایران در دوره قبلی این بازی‌ها 57 مدال کسب کرد که در این بین 6 مدال طلا سهم کشتی بود. حسن یزدانی که در بازی‌های المپیک ریو صاحب مدال طلا شد، این امیدواری را به وجود آورده که در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد نیز در بازی‌های آسیایی صاحب عنوان قهرمانی شود.

در تکواندو ایران دوره قبل 7 مدال کسب کرد که 4 مدال آن طلا بود و کاراته نیز 5 مدال رنگارنگ از جمله 3 طلا کسب کرد. مسئولان امیدوار هستند این نتایج خوب در جاکارتا هم تکرار شود.

با توجه به حضور ورزش‌های صعودی در المپیک توکیو و حضور این رشته در بازی‌های آسیایی، رضا علیپور که رکورد جهانی را در کارنامه دارد، یکی از شانس‌های مدال طلای ایران به شمار می‌رود.

ایران همچنین تیم ملی والیبال و فوتبال قدرتمندی دارد. بازیکنان زلاتکو کرانچار به دنبال پایان دادن به ناکامی‌های ایران از سال 2002 هستند.

سجادی اعتقاد دارد ایران می‌تواند دوباره به جمع 4 تیم برتر برگردد. البته اندونزی به عنوان میزبان تهدیدی برای ایران به شمار می‌رود.

سرپرست بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: ما باید به این نکته توجه کنیم که اندونزی به عنوان میزبان به دنبال بهترین جایگاه است. آنها می‌خواهند بازی‌های آسیایی را با عنوان چهارمی به پایان برسانند.