به گزارش پارس نیوز، الگو گرفتن از اروپایی ها همیشه برای فوتبال ایران سود آورد نبوده است! شاید وینفرید شفر و مدیرانش تصور کرده بودند که چون سویا باید مقابل بارسلونا و فدراسیون فوتبال اسپانیا ایستادگی کنند تا دیدار سوپرجام به شکلی دیگر و طبق میل خودشان برگزار شود!

کمیته انضباطی

 

 

کمیته انضباطی

 

این کشمکش آبی های تهران بالاخره باعث شد تا سازمان لیگ و کمیته هایی نظیر استیناف رای به قهرمانی پرسپولیس و نتیجه نهایی 3_0 به سود سرخ های تهران بدهند، چرا که استقلال رسما از حضور در این دیدار سر باز زده بود و خلاف قوانین عمل کرده بود، البته در بخشی دیگر از این کش و قوس ها استقلالی ها مدعی بودند طبق قوانین فیفا زمانی می توان نتیجه بازی را در یک دیدار 3_0 به سود حریف اعلام کرد که در فاصله 15 دقیقه تا آغاز دیدار و یا در حین بازی ترک زمین صورت بگیرد که در این مورد آنها هرگز چنین رفتاری را صورت نداده بودند.

 

استقلال و پرسپولیس

استقلال و پرسپولیس

 

اما در بخشی دیگر استقلالی ها چندین و چند بار رسما انصراف خود را در دیدار سوپر جام علنی کرده بودند که این اتفاق نیز در تصمیم گیری سازمان لیگ بی تاثیر نبود و در نهایت رای به سود رقیب سرخ دیرینه اعلام شد؛ اعتراض آبی ها کار به جایی پیش نبرد و در جوابیه باز هم پرسپولیس به عنوان قهرمان شناخته شد تا اینکه هجمه های سنگین هواداران علیه وزارت ورزش و ایجاد فشار بر روی آنها باعث شد تا موضع تصمیم گیرندگان در قبال استقلال نرم و نرم تر شود!

 

استقلال و پرسپولیس

استقلال و پرسپولیس

 

بر اساس شنیده های موثق و اعلان منابع مرتبط با این ماجرا، وزارت ورزش با پا درمیانی خود و برای آرام کردن افکار عمومی در بد بینی علیه خود که همواره متهم به غش کردن به سمت پرسپولیس بوده اند، تصمیم گرفته است تا دیدار سوپر کاپ را در زمان مد نظر استقلال برگزار کند!