به گزارش پارس نیوز، در هیاهوی جام جهانی رونمایی از مدل موی رامین رضاییان نه تنها در اردوی تیم ملی بلکه در رسانه ها بازتاب زیادی داشت. آرایشگری که در اردوی تیم ملی حاضر شده بود تا موی بازیکنان را اصلاح کند، با درخواست رامین مدل جدیدی را برای موی او در نظر گرفت. البته وقتی همه ملی پوشان موی خود را اصلاح می کردند، خبری از رامین نشد و این بازیکن که همیشه به ظاهرش اهمیت زیادی می دهد، سر میز صبحانه از مدل جدید موهای خود رونمایی کرد.


حالا اتفاق مشابهی در اردوی تیم امید در آستانه شروع بازی های آسیایی رخ داده است. انتشار تصاویر تمرین دیروز تیم فوتبال امید در اندونزی پیش از شروع بازی های آسیایی با یک حاشیه برای ستاره جوان استقلال همراه بود. مدل موی مهدی قائدی اولین چیزی بود که در این تصاویر برای مخاطب خودنمایی می کرد و واکنش هایی را هم در پی داشت.


برخی از اینکه یک جوان ۱۹ ساله با چنین ظاهری در تیم فوتبال امید حضور دارد، انتقاد کردند و شایعاتی هم در این رابطه از دیروز دست به دست شد. اینکه مثلا مدیران تیم امید به مهدی قائدی اعلام کردند باید هر چه زودتر مدل موی خود را تغییر بدهد.


اما ماجرای این مدل موی جنجالی از چه قرار بود؟ مهدی قائدی که همراه سایر اعضای تیم امید چند روز را در اردوی چین و حالا در جاکارتا حضور دارد، اصلاح موهای خود را به یونس دلفی سپرد. این بازیکن خوزستانی و با استعداد که اخبار درباره پیوستنش به آیندهوون هم به گوش می رسد، سر بازیکن خوش تکنیک تیم امید را به این شکل درآورده و در تمرین دیروز از آن رونمایی شده است.

 


برخلاف رسانه ها و فضای مجازی که واکنش های زیادی به انتشار عکس مهدی قائدی داشتند، حمید استیلی و سایر مسئولان تیم امید سن و سال این بازیکن را درک کرده و با او تند برخورد نکردند.


رامین رضاییان که از تجربه و سن و سال بیشتری نسبت به مهدی قائدی دارد، در شرایط مشابهی قرار داشت و به همین خاطر نباید خیلی راحت به یک جوان ۱۹ ساله خرده بگیریم.


به هر حال نباید فراموش کرد که ظاهر و نوع پوشش و مدل مو که جزیی از آنها به شمار می رود، جزو دل خوشی های فوتبالیست ها و علایق اکثر آنها به حساب می آید.

 


باید منتظر بود و دید مهدی قائدی با همان مدل موی خبرساز خود فردا مقابل عربستان می تواند نمایش خیره کننده اش برابر چین را تکرار کند و نگاهها را به جای مدل مو به ساق پاهایش جلب کند.


قطعا در قرن ۲۱ میلادی دیگر سفید کردن دور موی یک بازیکن یا خالکوبی روی دست هایش نمی تواند ناهنجاری به حساب بیاید. اینکه به هر قیمتی بخواهیم برای بازیکن ها آن هم در سطح ملی حاشیه بسازیم و ظاهر آنها را به عنوان یک ناهنجاری در جامعه جلوه دهیم، یک خودزنی به شمار می رود.


البته که باید مراقب بازیکنان جوان بود و آنها را به صورت اصولی از قرار گرفتن در مسیرهای اشتباه منع کرد؛ به ویژه نفراتی مثل مهدی قائدی که به واسطه حضور در ترکیب استقلال کاملا زیر ذره بین هستند.