پبه گزارش پارس به نقل از ایسنا، در آخرین روز از رقابتهای پانزدهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا وزنه برداران دسته ۹۴ + کیلوگرم بر روی تخته رفتند که علیرضا سلیمانی ملی پوش وزنه برداری ایران و نایب قهرمان نوجوانان جهان با مهار وزنه های ۱۵۵ کیلوگرم در یکضرب و ۲۰۰ کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع ۳۵۵ کیلوگرم ضمن کسب مدال های طلای یکضرب و دوضرب، مدال طلای مجموع این دسته را از آن خود کرد و عنوان قویترین مرد نوجوان آسیا را به دست آورد.

دیگر نماینده ایران در این وزن پیمان جان بود که در حرکت یکضرب ۱۵۰ کیلوگرم را بالای سر برد و در دوضرب هم وزنه ۱۹۰ کیلویی را مهار کرد. به این ترتیب پیمان جان با حدنصاب مجموع ۳۴۰ کیلوگرم، بعد از سلیمانی هر سه مدال نقره دسته فوق سنگین را به دست آورد و نایب قهرمان دسته فوق سنگین آسیا شد.

این دو وزنه بردار نوجوان فروردین ماه امسال در رقابتهای جهانی ازبکستان هم روی تخته رفتند که سلیمانی با حدنصاب مجموع ۳۵۸ کیلوگرم نایب قهرمان شد و پیمان جان با رکورد مجموع ۳۳۳ کیلوگرم در رده پنجم ایستاد.

در پایان رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا کاروان وزنه برداری ایران با کسب ۹ مدال طلا، ۶ نقره و یک برنز به کار خود خاتمه داد. پیش از این علیرضا دهقان در دسته ۸۵ کیلوگرم، سه مدال طلا، امیرحسین فضلی در دسته ۹۴ کیلوگرم، سه مدال طلا، میلاد رشیدی در دسته ۹۴ کیلوگرم، سه مدال نقره و رامین ولی پور در دسته ۶۹ کیلوگرم، یک مدال برنز به دست آورده بودند.