به گزارش پارس ، به نقل از تسنیم، متن کامل بیانیه سایت فدراسیون کشتی در پاسخ به سخنان ساکت به شرح زیراست:

۱- پیرو صحبت های آقای ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان اصفهان در مورد میزبانی جام جهانی لازم است به اطلاع برسانیم برخلاف مسائل مطرح شده، فدراسیون کشتی قرارداد رسمی را منعقد و باشگاه فولاد متعهد به پرداخت ۲ میلیارد تومان هزینه های ریالی و دلاری این مسابقات شده بود.

متاسفانه بنا به اعلام مسئولان مالی فدراسیون کشتی، با گذشت چند ماه از این رقابت ها و به رغم پیگیری های مکرر صورت گرفته، فدراسیون کشتی موفق به دریافت مابقی مطالبات خود نشده است. شایان ذکر است فدراسیون کشتی لزومی به رسانه ای کردن این موضوع که مسئله داخلی بود نمی دید اما صحبت های آقای ساکت در مورد مطالبی همچون خرده فرمایش های مسئولان فدراسیون که خارج از عرف است، فدراسیون را وادار به پاسخگویی در این زمینه و پیگیری قضیه تا رسیدن به نتیجه قطعی کرده است.

۲- در مورد فینال لیگ برتر کشتی فرنگی، طبق بند صریح اساسنامه لیگ، پخش مسابقات مختلف از شبکه های سراسری از جمله شبکه ورزش برعهده فدراسیون کشتی است و نمی دانیم چرا علیرغم پیگیری های مکرر صورت گرفته توسط مسئولان فدراسیون در روز پنجشنبه، مسئولان فولاد این موضوع را نقض کردند.

۳- همچنین در زمینه تبلیغات، فدراسیون کشتی طبق نامه ای در چند روز گذشته به هیات های کشتی سراسر کشور شرکت" دناج" را به عنوان حامی تبلیغاتی فدراسیون کشتی در تمامی مسابقات معرفی کرده بود و فدراسیون در زمینه تبلیغات قراردادی با باشگاه فولاد ماهان نداشت.

۴ - در مرحله برگشت لیگ برتر متاسفانه دست اندرکاران باشگاه فولاد ماهان با برخورد نامناسب مانع ورود آقای حلوایی رئیس هیات کشتی استان قم و مسئول تیم صبا به سالن شدند که این امر ناشی از ایجاد یک فضای غیرورزشی در سالن رقابت ها بود.

۵ - فدراسیون کشتی از مدیرعامل محترم و مسئولان باشگاه فولاد ماهان سپاهان که داعیه مسائل اخلاقی در ورزش را دارند انتظار دارد حامی این رفتارها باشد که متاسفانه در برخی برخوردها در مرحله برگشت لیگ فرنگی شاهد این مسائل نبودیم و از سوی دیگر مسئولان محترم باشگاه فولاد ماهان سپاهان بهتر است به جای سر و سامان دادن به وضعیت فدراسیون ها به دنبال اجرای مقررات، از سوی دیگر پر کردن سالن رقابت ها و غیرامنیتی کردن فضای مسابقات و برخی مسائل دیگر بودند که در این گفتار ضرورتی به دنبال کردن آن نیست.

در پایان فدراسیون کشتی اعلام می دارد و معتقد است که مشکلات باید در خانواده این رشته برطرف شود و ضمن حمایت از باشگاه های سرمایه گذار در ورزش اول کشور علاقمند است این مسائل خارج از فضای رسانه ای دنبال شود و احترام طرفین در برخوردها و اظهارنظرهای صورت گرفته شده، نگه داشته شود.

  محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان اصفهان، درباره سخنان مسئولان فدراسیون کشتی مبنی بر عدم پرداخت مطالبات و تعهدات باشگاه فولاد ماهان نسبت به برگزاری جام جهانی و فینال لیگ برتر کشتی فرنگی، در سخنانی اعلام کرده بود: تمامی تعهدات ما بر خلاف گفته های مسوولان فدراسیون کشتی عملی شده است. اما چون آقایان کاره ای نبودند پولی به آنها داده نشد. در زمان برگزاری جام جهانی شاهد چند دستگی در فدراسیون کشتی بودیم و هم اینکه آقایان با هم اختلاف داشتند. رئیس، نایب رئیس، دبیر و مسئول مالی هر کسی خرده فرمایشات خاص خودش را داشت.