به گزارش پارس نیوز، تیم ملی امید فوتبال کشورمان که با هدایت زلاتکو کرانچار، خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌کند، در حالی باید از ۲۴ مرداد با تیم‌های کره شمالی، عربستان و میانمار رقابت کند که هدف اصلی شاگردان مرد کروات، قهرمانی در بازی‌های آسیایی و صعود به المپیک ۲۰۲۰ ژاپن است.

پس از مراسم بدرقه تیم ملی امید در هتل آکادمی، قرار است اعضای کاروان ایران امشب (یکشنبه) راهی چین شوند تا ضمن برگزاری اردو تدارکاتی، یک بازی دوستانه با تیم زیر ۲۳ ساله‌های چین داشته باشند. مسابقات بازی‌های آسیایی برای تیم ملی امید کشورمان اواسط شهریور ماه به پایان می‌رسد و پس از آن، بازیکنان با پشت سر گذاشتن استراحت به تیم‌های باشگاهی شان می‌پیوندند و آماده برگزاری رقابت‌های لیگ می‌شوند.

همچنین حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال امید کشورمان به عنوان نماینده ایران در مراسم قرعه کشی مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن شرکت می‌کند. این مراسم ۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۶ آبان ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

محمد رضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: مراسم قرعه کشی مقدماتی المپیک ۲۰۲۰، هفتم نوامبر ۲۰۱۸ برگزار می‌شود و حمید استیلی به عنوان نماینده ایران در این مراسم حضور خواهد داشت. پس از مسابقات بازی‌های آسیایی در پایان مرداد ماه و شهریور، تیم ملی امید با هدایت کرانچار آماده مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ در اوایل سال ۱۳۹۸ می‌شود و تمام سیاست گذاری‌های فدارسیون فوتبال بر این اساس است تا تیم ملی امید با کیفیت سازماندهی شود و بتواند به المپیک ۲۰۲۰ برسد.