به گزارش پارس نیوز، روزنامه شرق نوشت: «داستان پیوستن کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران به الجزایر منتفی شد. پس از آن که روز پنجشنبه مشخص شد الجزایری‌ها به‌ جای کی‌روش با جمال بلماضی، بازیکن سابق خودشان، به توافق رسیده‌اند، مشخص شد زتشی، رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر، در بردن کارلوس کی‌روش به این کشور شکست خورده است. بلماضی به صورت رسمی و با قراردادی که اعتبارش تا ۲۰۲۰ است، به‌ عنوان سرمربی الجزایر معرفی شده است؛ با‌ این‌ حال سؤال اینجاست که چرا کی‌روش سرمربی الجزایر نشد؟

پای دلال‌ها در میان است؟

رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر با کی‌روش به توافقات اولیه رسیده بود. این را می‌شد در همه صحبت‌هایش شنید. او خبر داده بود یک مربی که به‌ تازگی در جام جهانی هدایت تیمی را بر عهده داشته به الجزایر می‌آید. رسانه‌های این کشور خیلی سریع به ‌نقل از نزدیکانی که در فدراسیون الجزایر داشتند، پی بردند شخص مد نظر الجزایری‌ها، کارلوس کی‌روش است؛ مربی پرتغالی‌ای که قراردادش با ایران تمام شده است. با این‌ حال اختلاف مالی دو طرف تا حدودی روند مذاکرات را کُند کرد. کی‌روش درخواست دستمزد دو‌ میلیون‌ یورویی از فدراسیون فوتبال الجزایر داشت و رئیس این فدراسیون امیدوار بود کارلوس کمی تخفیف بدهد.

در همین اثنا، اتفاق دیگری هم رخ داده است. روز گذشته سایت «کمپیتیسیون» الجزایر در خبری از ناراحتی رئیس فدراسیون فوتبال از به هم‌ خوردن قرارش با کی‌روش خبر داد. این منبع به ‌نقل یکی از اعضای رده‌بالای فدراسیون فوتبال الجزایر که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: «کی‌روش در روزهای ابتدایی که مذاکره‌مان را شروع کردیم، بسیار مشتاق بود که به الجزایر بیاید و از پروژه‌های ما حمایت کرد. در این بین، موضوعات مالی کمی روند را کند کرد ولی رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر وقتی متوجه شد کی‌روش در تازه‌ترین صحبت‌هایش درباره حضور در الجزایر با تردید حرف می‌زند، حسابی شاکی و ناراحت شده بود.»

او می‌گوید: «تعدادی از داخل الجزایر با این مربی پرتغالی تماس گرفته‌اند و او را از حضور در این کشور منع کرده‌اند.»

این که این افراد چه کسانی بوده‌اند که رأی کی‌روش را برای حضور در الجزایر زده‌اند، هنوز مشخص نیست و خود منبع یادشده نیز اشاره‌ای به آن نکرده است ولی از قرار معلوم تعدادی از ایجنت‌ها که نسبت به بدقولی‌های رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر شاکی بوده‌اند، این موضوع را با کی‌روش در میان گذاشته و او را برای حضور در تیم ملی الجزایر سرد کرده‌اند.

کی‌روش هنوز سرمربی ایران است؟

هم‌زمان با شایعه‌های مطرح‌شده برای حضور کی‌روش در تیم ملی الجزایر، ایسنا به ‌نقل از فدراسیون فوتبال خبری منتشر کرد که کی‌روش به همکاری‌اش با ایران ادامه می‌دهد. این خبر در حالی منتشر شده که این مربی پرتغالی هنوز به صورت رسمی با فدراسیون فوتبال ایران قراردادی امضا نکرده و اگر صحبتی هم مطرح شده، شفاهی بوده و چیزی روی کاغذ نیامده است. کی‌روش همین روز گذشته در خبری که خبرآنلاین منتشر کرد، از بدقولی‌های مجدد فدراسیون فوتبال ایران شکایت کرده و به نظر می‌رسد او همچنان برای حضور در تیم ملی ایران دغدغه و البته تردید دارد. کی‌روش در بخشی از حرف‌هایش به خبرآنلاین گفته است: «در آوریل سال ۲۰۱۸، آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، به صورت علنی، خبر پیشنهادی برای تمدید قرارداد من را با همان شرایط و ضوابط قبلی، تا پایان جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۹ اعلام کرد. از زمان ارائه این پیشنهاد، من و آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، چندین جلسه و بحث تکنیکی درباره نیازهای تیم ملی برای آن که بتوان با موفقیت و در سطح توقعات و رؤیاهای تمام هواداران ایرانی به رقابت پرداخت، داشتیم... . امروز، دوم اوت، حتی یکی از نیازهای تکنیکی شناخته و مشخص‌ شده، به‌ طور کامل از سوی فدراسیون فوتبال ایران پیاده‌سازی و برآورده نشده است. با در نظر داشتن نکات ذکرشده و در شرایطی که وقت کمی داریم، کم‌کم برایم سخت می‌شود تا به آینده‌ای مشترک باور داشته باشم.»

درست در همین لحظاتی که کی‌روش از رسیدن به آینده مشترک با ایران تردید دارد، خبرهای دیگری نیز منتشر می‌شود که او هنوز گزینه سرمربیگری در یکی، دو تیم ملی دیگر است.

کره‌جنوبی به کی‌روش هم فکر می‌کند

هنوز از داستان کی‌روش – الجزایر ۲۴ ساعت نگذشته بود که این‌ بار منبع موثق خبرگزاری فرانسه خبر داده کی‌روش یکی از سه گزینه سرمربیگری کره‌جنوبی است؛ کره‌ای‌ها که در جام جهانی با وجود نمایشی پذیرفتنی برابر آلمان، از رسیدن به مرحله حذفی بازماندند، به‌ شدت دنبال یک مربی صاحب‌سبک هستند. تفاوت این فدراسیون با فدراسیون فوتبال الجزایر این است که مشکل مالی ندارد. خبرگزاری فرانسه می‌نویسد چانگ مونگ جیو که هم‌زمان هم رئیس فدراسیون فوتبال کره است و هم رئیس هیات‌مدیره کمپانی هیوندای، رقمی نزدیک به ۳.۵‌ میلیون دلار کنار گذاشته تا مربی جدیدی برای کره استخدام کند. در این میان، سه نام هم بیشتر مطرح نشده است: زلاتکو دالیچ، مربی تیم کرواسی که نایب‌قهرمان دنیا شد، کارلوس کی‌روش که با ایران در همین هفت سال گذشته بارها کره‌جنوبی را شکست داده و دیگری اوسوریو، سرمربی مستعفی مکزیک که نمایش خوبی با تیمش در جام جهانی داشت. با توجه به رقم پیشنهادی و دستمزد ۲.۵ تا ۲.۸میلیون‌دلاری کی‌روش بعید است این فدراسیون حداقل از این نظر با کی‌روش به بن‌بست بخورد ولی داستان این است که کارلوس برای نشستن روی نیمکت سرمربیگری کره‌جنوبی، دو رقیب سرسخت دارد.»