به گزارش پارس نیوز، لیگ برتر در هفته دوم روز پر گلی را تجربه کرد به نوعی که نه تنها در این هفته هیچ بازی بدون گل نداشتیم، حتی هیچ بازی حتی با یک گل زده هم نداشتیم و در کم گل ترین بازی های هفته حداقل دو گل به ثمر رسید. در این روز بازی سپاهان و سپیدرود با تبادل ۷ گل پر گل ترین بازی هفته و دو بازی بین تیم های صنعت نفت - گسترش در آبادان و تراکتورسازی - نساجی در آبادان با رد و بدل شدن تنها ۲ گل کم گل ترین بازی های هفته بود.

* اولین امتیاز لیگ برتری نساجی
تساوی دو تیم نساجی و تراکتورسازی در تبریز یک ویژگی خاص داشت و آن هم بدست آمدن اولین امتیاز تیم نساجی در تاریخ این باشگاه در لیگ برتر بود. نساجی اولین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کند و هفته گذشته در خانه خود مقابل ذوب آهن تن به شکست یک بر صفر دادند تا در اولین بازی دست شان از گرفتن نتیجه و امتیاز خالی بماند. شاگردان نکونام روز گذشته موفق شدند در تبریز شاگردان توشاک کهنه کار را متوقف کرده تا اولین امتیاز خود را در تاریخ رقابتهای لیگ برتر به دست آورند. 

* اولین گل شهباززاده بعد از دو فصل در لیگ برتر
هرچند سجاد شهباززاده آخرین بار در فینال جام حذفی دو فصل پیش برای نفت یک گل منجر به قهرمانی زد، اما از آخرین گلزنی او در لیگ برتر حداقل دو فصل می گذرد. شهباززاده که بعد از درخشش در استقلال راهی لیگ ترکیه شد و در این لیگ به چالش خورد، بعد از یک فصل غیبت در لیگ برتر فصل گذشته به استقلال بازگشت اما روزهای خوبی را با این تیم سپری نکرد و بعد از جدایی از جمع آبی پوشان کلا ناچار شد خارج از گود باشد.

شهباززاده در هفته دوم دو بار برای سپاهان گلزنی کرد تا نوید بازگشت یکی از بهترین مهاجمان چند سال اخیر فوتبال ایران به چرخه گلزنان را داده باشد. این بازیکن به همراه ساسان انصاری، وریا غفوری و سیامک نعمتی یکی از چهار بازیکن دو گله در روز دوم رقابتها بودند.

* تاثیرگذارترین بازیکن هفته
سپاهان بی تردید بهترین نتیجه را در هفته دوم گرفت و توانست سپیدرود را در رشت سلاخی کند. در بین بازیکنان این تیم ساسان انصاری درخشش فوق العاده ای داشت. این بازیکن دو بار در این بازی گل زد و یکبار هم پاس گل داد تا با این آمار نامش را بعنوان تاثیر گذار ترین بازیکن هفته ثبت کرده باشد. 

* پرسپولیس تنها تیم صد در صدی
شاگردان برانکو هفته دوم را هم با پیروزی پشت سر گذاشتند تا با رساندن جمع امتیازات شان به عدد ۶ در پایان هفته دوم تنها تیمی باشند که صددرصد امتیازات ممکن را از لیگ برتر گرفته باشند. این تیم که با پدیده بسته بودن پنجره نقل و انتقالات مواجه بود توانسته با داشته های معدود خودش هر دو بازی فصل جدید را با پیروزی پشت سر بگذارد تا از این لحاظ تیم یکه تاز لیگ باشد.

در مقابل این تیم سپیدرود را داریم که صد در صد بازی های خود را با شکست پشت سر گذاشته و تنها تیم بدون امتیاز در دو هفته گذشته از لیگ برتر است و با فاصله در انتهای جدول قرار دارد.

* فاصله زیاد سرخابی ها
در حالی که هنوز دو هفته از لیگ برتر گذشته، استقلال و پرسپولیس در جمع امتیازات و در جدول رده بندی فاصله زیادی گرفته‌اند. سرخ ها با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و استقلال تنها با ۲ امتیاز و با شرایطی کاملا مساوی با گسترش فولاد در رده های نهم و دهم قرار دارند تا به نوعی زنگ خطر از همین هفته برای شفر به صدا در آمده باشد.

البته استقلالی ها امیدوارند از هفته سوم و با اضافه شدن خریدهای جدید شان از جمله تبریزی، نیومایر  و همام طارق نتایج بهتری بگیرند و این فاصله امتیازی را از بین ببرند.

* اولین اخراج فصل
بر خلاف هفته اول که داوران از کارت قرمز خود استفاده نکرده بودند، در هفته دوم شاهد پنج اخراج بودیم که سهم تیم های ذوب آهن، استقلال، پدیده، استقلال خوزستان و فولاد هر کدام یک اخراج بود. محمد قنبری بازیکن تیم فوتبال پدیده که در دقیقه ۴۰ دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان اخراج شد نخستین بازیکن اخراجی فصل لقب گرفت. 

به جز این بازیکن محمد دانشگر از استقلال، وحید محمدزاده از ذوب آهن، وحید نامداری و سینا مریدی از فولاد دیگر بازیکنانی بودند که طعم اخراج را چشیدند. بازی استقلال - ذوب آهن و استقلال خوزستان - پدیده هر یک با داشتن دو کارت قرمز بیشترین اخراج را در بازی های این هفته داشت.

* استقلال - ذوب آهن، پر کارت ترین بازی
بازی استقلال و ذوب آهن حاشیه های زیادی داشت. از بعضی از سوتهای مشکوک به اشتباه داور از جمله مردود اعلام کردن گل استقلال تا برخورد دو بازیکن که منجر به مصدومیت شدید بازیکن ذوب آهن و انتقال وی به بیمارستان شد. اما این بازی را می توان پر برخورد ترین و پر کارت ترین بازی هفته هم دانست چرا که بیژن حیدری داور این بازی ۱۰ بار کارتهای رنگی خود را از جیب خارج کرد. حیدری ۸ بار از کارت زرد و ۲ بار هم از کارت قرمز خود استفاده کرد. 

سهم بازیکنان استقلال در این میان ۵ کارت زرد و یک کارت قرمز بود و سهم بازیکنان ذوب آهن هم ۳ کارت زرد و یک کارت قرمز بود تا این بازی پر برخورد ترین بازی هفته دوم باشد