به گزارش پارس نیوز، پس از رقابت های جام جهانی 2018، فدراسیون فوتبال تونس اعلام کرد که با نبیل معلول سرمربی نسبتا موفق این کشور همکاری خود را قطع کرده است و حذف از جام جهانی پایان کار معلول و تیم تونس بود.


مدت کوتاهی پس از این اتفاق، اخبار از باشگاه الدحیل قطر حاکی از جدایی جمال بلماضی از این تیم بود. سرمربی موفق و پرافتخار الجزایری در حالی که تا 2020 با قهرمان قطر قرارداد داشت، از این تیم جدا شد تا مهم ترین شوک قبل از شروع فصل به فوتبال قطر وارد شود. البته از همان روزها خبرهایی شنیده می شد مبنی بر اینکه بلماضی تمایل دارد در تیم ملی کشورش کار کند و پیشنهادی هم برای سرمربیگری الجزایر دریافت کرده است.

 

باشگاه الدحیل پس از جدایی بلماضی زمان را تلف نکرد و چه بسا قبل از رسمی شدن این خبر، سرمربی بعدی خود را معین کرده بود. آنها خیلی زود نبیل معلول را به عنوان مرد اول کادر فنی تیم خود معرفی کردند تا لطمه ای به برنامه های پیش فصلشان وارد نشود. الدحیل پس از قهرمانی های مقتدرانه در قطر، رویای قهرمانی در آسیا را در سر می پروراند. آنها با 8 پیروزی متوالی به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیده اند و با اختلاف بهترین آمار این فصل آسیا را در اختیار دارند.

 

سرانجام تیمی که تکلیف سرمربی اش مشخص نشده بود، الجزایر بود. فدراسیون فوتبال این کشور با گزینه های مختلفی مذاکره کرد و اسامی گوناگونی پیرامون نیمکت تیم ملی این کشور شنیده شد. بنا به صحبت های خیرالدین زاشی، رئیس فدراسیون الجزایر، آنها با یک گزینه مطرح وارد مذاکره شده بودند و در اکثر موارد هم به توافق رسیدند اما تنها مسئله ای که توافق بر سر آن حاصل نشد، موضوع مالی بود. این صحبت های زاشی در همان روزهایی که رسانه های الجزایر خبر از حضور کارلوس کی روش در یک قدمی نیمکت الجزایر داده بودند، این گمان را تقویت می کرد که کی روش همان مربی مطرح و مورد اشاره رئیس فدراسیون الجزایر بوده که حضورش در آن کشور به دلیل مسائل مالی منتفی شده است. چند ساعت بعد هم خبر انتخاب جمال بلماضی به عنوان سرمربی رسمی الجزایر منتشر شد.

 

در این چرخه ای که بین تیم ملی الجزایر، باشگاه الدحیل، جمال بلماضی و نبیل معلول به وجود آمد، نکات جالب توجهی هم در خصوص دو سرمربی خارجی حاضر در فوتبال ایران به چشم می خورد. کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ به نوعی با هر دو مربی آفریقایی رقابت داشته اند یا خواهند داشت.

 

کی روش در بازی دوستانه سوم فروردین ماه سال جاری در اردوی اروپا با تیم ملی ایران مقابل نبیل معلول و تونس بازی کرد. این بازی با تک گل میلاد محمدی که وارد دروازه ایران شد، به سود معلول و شاگردانش خاتمه یافت تا کی روش پس از مدتها طعم شکست را با تیم ایران بچشد.

 

همین سرمربی تونسی حالا با جابجایی غیر منتظره اش از تونس به الدحیل قطر، در آستانه رویارویی با برانکو ایوانکوویچ قرار گرفته است. الدحیل در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف پرسپولیس ایران برود و در شهریور ماه معلول و برانکو 2 جدال بسیار حساس با هم خواهند داشت.

 

درباره جمال بلماضی هم رقابت مشابهی با برانکو وجود داشته است. این سرمربی الجزایری 3 بار با لخویا (الدحیل فعلی) مقابل پرسپولیس برانکو قرار گرفته است. یک بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بود که با پیروزی لخویا همراه بود و البته هر دو تیم به مرحله حذفی راه پیدا کردند. 2 بازی دیگر هم مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته بود. در حالی که لخویا دور گروهی را بسیار عالی پشت سر گذاشته بود، یک تساوی و یک پیروزی برای پرسپولیس، منجر به حذف جمال بلماضی به دست برانکو ایوانکوویچ شد.

 

همچنین از اخبار رسانه های الجزایری مشخص شد که بلماضی و کی روش به صورت غیر مستقیم رقابت پنهانی را برای هدایت تیم ملی این کشور داشته اند که سرانجام به دلیل مسائل مالی، بلماضی موفق به رسیدن به این عنوان شده است.