به گزارش پارس نیوز، مرتضی تبریزی که قرارداد دو ساله اش را با آبی پوشان منعقد کرد، از روز جمعه رسما در خدمت این تیم است و می‌تواند از هفته سوم و دیدار آبی پوشان مقابل تراکتورسازی این تیم را همراهی کند. اما مهاجم جدید تیم استقلال از شرایطی کاملا ویژه در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا برخوردار است.

تبریزی در مرحله گروهی این مسابقات با پیراهن ذوب آهن در میدان حضور یافت و در مرحله یک هشتم نهایی نیز با همین تیم مقابل استقلال به میدان رفت که در نهایت ذوب آهن با هدایت امیر قلعه نویی در حالی تن به شکست داد که تبریزی نیز در آن بازی برای ذوب آهن بازی کرد.

تبریزی تنها بازیکن ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل می شود که با پیراهن دو تیم در این مسابقات حضور خواهد داشت. وی که تا پایان مرحله یک هشتم نهایی برای ذوب آهن در این مسابقات بازی کرد در مرحله یک چهارم نهایی با پیراهن استقلال به میدان می رود تا از این نظر تبدیل به بازیکنی خاص در آسیا شود. 

تبریزی در مرحله گروهی ۴ گل برای ذوب آهن به ثمر رساند و در صورتی که با پیراهن استقلال هم موفق به گلزنی شود، تبدیل به تنها بازیکن ایرانی می شود که در این فصل با پیراهن دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرده است.