به گزارش پارس نیوز،  هفته دوم لیگ برتر فوتبال امروز با چهار دیدار آغاز می‌شود که در حساس‌ترین بازی روز نخست ذوب‌آهن و استقلال به مصاف هم می‌روند.


 
لیگ برتر فوتبال امروز (پنجشنبه) با چهار مسابقه وارد هفته دوم خواهد شد. در زیر نگاهی به چهار بازی نخست این هفته می‌اندازیم.
* پارس جنوبی جم - نفت مسجد سلیمان
جدال ندارهای نفتی در جم. هر دو تیم پارس جنوبی و نفت جزو تیم‌های زیر مجموعه وزارت نفت هستند که اکنون با مشکل شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. پارسی‌ها در هفته اول در آخرین لحظات نتیجه بازی را به فولاد واگذار کردند و حالا برای جبران آن تلاش خواهند کرد. تارتار فصل گذشته در اولین فصل حضور پارس جنوبی در لیگ برتر، نتایج خوبی با این تیم کسب کرد و در پایان فصل موفق شد رتبه پنجم جدول را به خود اختصاص دهد و قطعاً در این فصل به دنبال بهبود جایگاهش خواهد بود.
در سوی مقابل نفتی‌ها در اولین تجربه سرمربیگری ویسی در این تیم، هفته گذشته اولین امتیازشان را در خانه مقابل تراکتورسازی به دست آوردند. شاگردان ویسی قطعاً کار سختی مقابل پارس جنوبی خواهند داشت. هر دو تیم به خوبی می‌دانند که برای سخت نشدن کارشان در هفته‌های پایانی،‌ باید امتیازات هفته‌های نخست را جمع کنند و این بر جذابیت‌های این مسابقه اضافه خواهد کرد.


* ذوب‌آهن - استقلال
قطعاً حساس‌ترین دیدار هفته دوم، جدال آبی‌پوشان تهرانی با ذوب‌آهن در اصفهان است. ذوبی‌ها در این مسابقه می‌توانند انتقام شکست خود در لیگ قهرمانان آسیا را از استقلالی‌ها بگیرند و همچنین به دومین پیروزی متوالی خود در این فصل برسند. شاگردان امید نمازی که در هفته نخست از سد نساجی گذشتند، در حالی به مصاف آبی‌پوشان تهرانی خواهند رفت که می‌خواهند دومین برد خود را جشن بگیرند.
شاگردان شفر هم که با ترکیب جوان شده خود، در هفته نخست نتوانستند از پس پیکان برآیند، این هفته کار سختی در اصفهان خواهند داشت. استقلال مرتضی تبریزی را به خدمت گرفته اما او امروز مقابل تیم پیشین خود به میدان نمی‌رود. آنها نیومایر آلمانی را هم گرفته‌اند و شب گذشته هم با طارق عراقی قرارداد بستند تا تیمشان را تقویت کنند. به طور حتم هر دو تیم در این بازی به دنبال سه امتیاز خواهند بود تا در همین هفته‌های ابتدایی از جمع بالانشین‌های لیگ عقب نمانند. 


* استقلال خوزستان - پدیده خراسان
استقلالی‌های شهر اهواز با تساوی مقابل گسترش فولاد و پدیده با شکست برابر پرسپولیس پا به هفته دوم خواهند گذاشت. شاگردان یزدی که در لحظات پایانی از شکست در تبریز گریختند، اولین میزبانی خود در لیگ هجدهم را تجربه خواهند کرد و امیدوارند از وضعیت بد این روزهای پدیده استفاده و سه امتیاز این مسابقه را کسب کنند. شاگردان گل‌محمدی این روزها اصلاً وضعیت خوبی ندارند و با مشکلات مالی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند. 


* پیکان - سایپا
شاگردان مجید جلالی در حالی مقابل سایپا به میدان می‌روند که هفته گذشته، به یک امتیاز از مصاف با استقلال رسیدند و لیگ را با تساوی آغاز کردند. عملکرد خودروسازان، تمجید جلالی را در پی داشت و «آقا معلم» نسبت به آینده پیکان، ابراز امیدواری کرد. پیکانی‌ها برای اینکه از همین ابتدا امتیازات را از دست ندهند و مانند فصل گذشته از کسب سهمیه بازنمانند، به سه امتیاز دیدار خانگی مقابل دیگر خودروساز لیگ یعنی سایپا نیاز دارند. در آن سوی میدان، شاگردان دایی هم انگیزه زیادی برای پیروزی در این بازی و ادامه صدرنشینی لیگ برتر دارند. نارنجی‌پوشان هفته گذشته با 3 گل از سد سپیدرود گذشتند و در پایان هفته اول به صدر جدول تکیه زده‌اند. باید ببینیم در تقابل جلالی و دایی که نبرد استاد و شاگرد محسوب می‌شود، چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.


برنامه کامل هفته دوم لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه 11 مرداد
ذوب‌آهن اصفهان - استقلال، ساعت ‌20:45‌، ورزشگاه فولاد شهر
داوران: بیژن حیدری، سعید علی نژادیان، محمد عطایی و پیام حیدری
ناظر: خداداد افشاریان
پارس جنوبی جم - نفت ‌مسجدسلیمان، ساعت ‌20:30، ‌ ورزشگاه تختی جم بوشهر
داوران: رضا عادل، هادی طوسی، محمد راهی و علی میرغفاری
ناظر: نادر جعفری
استقلال خوزستان - پدیده خراسان، ساعت ‌20:45‌، ورزشگاه غدیر ‌اهواز
داوران: شاهو اصلانی، بابک عباسقلی‌زاده، فرزاد بهرامی و جواد محمدی
ناظر: ابوطالب طاهریان
پیکان - سایپا، ساعت ‌20:45‌، ورزشگاه شهدای شهر قدس
داوران: سیدوحید کاظمی، سعید قاسمی، قهرمان نجفی و پیمان فرخی‌مهر
ناظر: زاهد بحرینی

 


جمعه 12 مرداد
تراکتورسازی تبریز - نساجی ‌مازندران، ساعت ‌20‌، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داوران: رضا کرمانشاهی، علیرضا ایلدروم، جواد مداح و علی صفایی
ناطر: حسین خانبان
سپیدرود رشت - سپاهان اصفهان، ساعت ‌20:45‌، ورزشگاه سردار جنگل رشت
داوران: محمدحسین زاهدی‌فرد، یعقوب حجتی، علی‌اکبر عظیم‌پور و امیر عرب براقی
ناظر: فریدون اصفهانیان
صنعت نفت آبادان - گسترش ‌فولاد تبریز، ساعت ‌20:45‌، ورزشگاه تختی آبادان
داوران: مهدی مرجان‌زاده، اسد حاج‌محمدی، یعقوب سخندان و یاسر همرنگ
ناظر: محمود رفیعی
‌پرسپولیس - فولاد خوزستان - ساعت ‌20:45‌، ورزشگاه آزادی
داوران: حسین زرگر، محمدرضا ابوالفضلی، حسن یوسفی و کوپال ناظمی
ناظر: ایرج نظری