به گزارش پارس نیوز، در چارچوب هفته دوم لیگ برتر هجدهم 2 تیم جنوبی پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان به مصاف یکدیگر می روند.

به همین بهانه به بررسی شرایط این و تیم جنوبی می پردازیم.

پارس جنوبی جم

آغاز لیگ با شکست

شاگردان مهدی تارتار که در فصل گذشته لیگ برتر در نقش یک تیم تازه وارد به این مسابقات توانستند خودشان را به عنوان یک شگفتی معرفی کنند، حال لیگ برتر هجدهم را با شکست مقابل فولاد خوزستان آغاز کرده اند. تارتار که برای فصل جدید تعداد زیادی از بازیکنان اصلی خود را به خاطر عملکرد خوبشان در لیگ هفدهم از دست داده بود، برای فصل هجدهم ترکیبی از جوانان و باتجربه ها را در تیمش دور هم جمع کرده است.

این تیم که به بازی های هجومی و جذاب معروف است در این فصل نیز با همان طرز فکر وارد این مسابقات شده است. جمی ها در هفته اول مسابقات در ورزشگاه غدیر اهواز در مقابل فولاد خوزستان قرار گرفتند که در نهایت با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند. شاگردان تارتار در این بازی موقعیت های زیادی داشتند ولی نتوانستند از این موقعیت ها به خوبی استفاده کنند و در نهایت با اشتباه و گل به خودی مجتبی لطفی مدافع این تیم اولین دیدارشان در لیگ هجدهم را با شکست پشت سر گذاشتند.

شاگردان گواردیولا در مقابل زنبور‌های جنوب

روحیه بالا برای آینده

با این حال به نظر می رسد بازیکنان این تیم باخت هفته اول لیگ را فراموش کرده اند و خود را برای بازی خانگی حساس مقابل نفت مسجد سلیمان آماده می کنند. آن ها به جز 3 امتیاز این بازی به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند. جلسات تمرینی پارسی ها در شهر جم در حال پیگیری است و خبر ها حاکی از روحیه ی بالای بازیکنان و کادر فنی این تیم برای بازی پیش رو است.

هوادران جمی پرشورتر از همیشه

هواداران پرشور جمی که در تمرینات این تیم هم حضور پر شوری داشته اند، شدیدا منتظر اولین میزبانی تیم شهرشان در لیگ هجدهم هستند تا با حمایت از تیمشان بتوانند کمک بزرگی از نظر روحی و ذهنی برای بازیکنانشان باشند.تماشاگران وفادار و با تعصب این تیم، بازیکنانشان را در جلسات تمرینی نیز تنها نگذاشتند و در این چن روز با تشویق هایشان حمایت همه جانبه خود را از این تیم اعلام کردند.

احمدی در تمرینات گروهی

نکته قابل توجه در تمرینات پارس جم حضور رحمان احمدی در تمرین های گروهی این تیم است.احمدی که در ابتدای فصل یک عمل جراحی را پشت سر گذاشته بود با بهبود شرایطش در تمرین های این تیم حاضر شد. دروازه بان با تجربه و تازه ورود جمی ها به احتمال فراوان به بازی مقابل نفت مسجد سلیمان نخواهد رسید اما قطعا در آینده نزدیک رقیب سرسختی برای احمد گوهری جوان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم خواهد بود.

مدیر عامل پا به توپ می شود

بهرام رضاییان، مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی جم نیز روز گذشته در جلسه تمرینی تیم حاضر شد. او با حضور در تمرین باعث بالا بردن روحیه تیمش شد و فضای شادی را در تمرین این تیم ایجاد کرد. در آخر او در زمین چمن حضور پیدا کرد و با کاپیتان تیم، محمد نوری مسابقه پنالتی داد و پیروز شد.

نفت مسجد سلیمان

وزارت نفت دیگر پولی نمی دهد

مسجد سلیمانی ها که بعد از 5 سال انتظار بار دیگر خود را در لیگ برتر می بینند با حواشی زیادی این مسابقات را آغاز کردند. اصلی ترین مشکل این باشگاه مانند اکثر تیم های لیگ برتری مشکلات مالی است. آن ها که بعد از صعود به لیگ برتر به علت قانون کاهش هزینه های بی تاثیر در کارایی وزارت نفت دیگر نمی توانند از این وزارت بودجه دریافت کنند و برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود باید به سراغ جذب حامی مالی بروند. بحث اسپانسرینگ نیز در این شهر با چالش های زیادی روبرو است. از آن جا که تمام شرکت های حاضر در این شهر و استان خوزستان، شرکت های نفتی و وابسته به نفت هستند هیچ شرکتی نیاز به تبلیغات بوسیله یک تیم فوتبال نمی بینند. به همین علت پیدا کردن یک حامی مالی در این منطقه بسیار دشوار است. کار سختی که مدیران این باشگاه برای انجام دادن آن و رفع کمبود های مالی خود باید برای آن به دنبال راه حلی مناسب باشند.

تقابل شاگردان گواردیولا و زنبور‌های جنوب در هفته دوم لیگ برتر فوتبال

تعطیلی تمرینات

در همان روزهای ابتدایی عبدالله ویسی، سرمربی مسجد سلیمانی ها به علت پرداخت نشدن دستمزد های بازیکنان و کادرش تصمیم گرفت تمرینات تیم را تعطیل کند و تا زمان پرداخت قسمتی از قرارداد ها، تمرینی برگزار نکند.

بعد از این اتفاق مدیران تیم دست به کار شدند و قسمتی از قرارداد اعضای تیم را پرداخت کردند و تمرین های تیم از پی گرفته شد.

اختلاف نظر بین کادر مدیریتی

چند روز قبل هم کیوان بابادی، مدیر عامل باشگاه نفت مسجد سلیمان بخاطر اختلاف نظر با اعضای کادر فنی به صورت شفاهی از سمت خود استعا داد تا شرایط این تیم از پیچیده تر از قبل شود. البته استعفای او به شکل رسمی از طرف هیئت مدیره تایید نشده است و باید دید چه اتفاقی در انتظار کادر مدیریتی این باشگاه است.

تیمی دوست داشتنی درون زمین

با تمام این توضیحات بازیکنان نفت مسجد سلیمان در اولین بازی این تیم در مقابل تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در زمین مسابقه شرایط متفاوتی نسبت به وضعیت مدیریتی این تیم داشتند. شاگردان ویسی در اکثر اوقات این بازی صاحب توپ بودند و با تاکتیک های مختلفی سعی در باز کردن دروازه تیم تبریزی داشتند. یکی از اصلی ترین تاکتیک های آن ها ضربات پر تعداد ایستگاهی بود که میلاد میداوودی کاپیتان مسجد سلیمانی ها به روی دروازه ارسال می کرد. این بازی در نهایت با استفاده نکردن از موقعیت ها با نتیجه صفر صفر به پایان رسید و تیم نفت مسجد سلیمان در اولین مسابقه خود در لیگ هجدهم توانست یک امتیاز بگیرد.

در انتظار فوتبالی جنوبی، هجومی و پرگل

با این تفاسیر بازی این دو تیم از هفته دوم لیگ برتر هجدهم، مسابقه حساس و جذابی خواهد بود. دربی بین تیم های جنوبی که با توجه به مشکلات متعددشان اما در زمین فوتبال عملکرد قابل توجهی از خود نشان می دهند. فوتبال زیبا و هجومی قسمت جدا نشدنی از تیم های جنوب کشور است. با توجه به طرز تفکر عبدالله ویسی و مهدی تارتار نست به تاکتیک های فوتبالی و شیوه فوتبال بازی کردن از این دو تیم انتظار یک بازی پر سرعت با موقعیت های فروان می رود.

پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان پنج شنبه،11 مرداد در ورزشگاه تختی شهر جم از ساعت 20:30 به مصاف هم می روند.