به گزارش پارس نیوز، 

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم بدرقه کاروان ورزشی ایران به بازی‌های آسیایی گفت: در تمام رشته‌ها مجموعاً ۳۷۹ نفر را به بازی‌ها اعزام خواهیم کرد که در این دوره تعداد خانوم ها با 79 حضور بیشتر از گذشته شده است.در این دوره  در قالب ۲۹ فدراسیون و ۳۴ رشته در جارکارتا حاضر خواهیم شد و برای اعزام همه فدراسیون‌ها با ظرفیت کامل تلاش کردند و درگیر این ماجرا بوده‌اند.

وی افزود:‌ پیروزی فقط کسب مدال نیست و همانطور که در فوتبال دیدید تلاش کافی می‌تواند رضایت‌بخش باشد. ما در قالب کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و فدراسیون‌ها و دولت خالصانه در اختیار فدراسیون‌ها بودیم و هر آنچه توانستیم در اختیار آنها قرار دادیم تا ورزشکاران هر‌ آنچه می‌توانند تلاش کنند تا در بازی‌های آسیایی دل مردم را شاد کنند تا در شرایط سخت اقتصادی که کام مردم تلخ شده است با  این پیروزی‌ها و افتخارآفرینی‌ها کام مردم شیرین شود.

صالحی امیری گفت: ۴۳  خبرنگار و عکاس از رسانه ملی و رسانه‌های مختلف برای پوشش مسابقات اعزام خواهند شد و انتظار ما از رسانه ملی این است که فضای مطلوب  و آرامش را در کاروان ایران ایجاد کنند تا ورزشکاران با دغدغه بسیار کمتری در مسابقات شرکت کنند. چرا که مهم‌ترین موضوع پیروزی آنها است و مدال‌آوران ما قیم ورزشکاران و جامعه به حساب می‌آیند. البته کسانی هم که مدال کسب نمی‌کنند فرصتی طلایی تجربه‌اندازی برای المپیک خواهند داشت.

وی در مورد میزان مدال‌های دریافتی گفت: آن چیزی که برای ما مهم است اینکه امیدوارم آنها بهترین نمایش را در جاکارتا داشته باشند البته از تمام رشته انتظار کسب مدال داریم  و ما در این دوره رقبای جدی در پیش رو هستند.الان نمی‌توانیم بگوییم چند مدال کسب می‌کنیم اما در جاکارتا انتظار داریم مدال‌های خوبی کسب کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد میزبانی جاکارتا گفت: الان زمان مناسبی برای مطرح کردن این مشکلات نیست ما طی نامه‌ای انتقادات خود را به شورای عالی آسیا و مسئولان برگزاری بازی‌ها در جاکارتا اعلام کردیم اما برای پیشگیری از مشکلات احتمالی کادر سرپرستی ما زودتر به جاکارتا اعزام خواهند شد تا شرایط را بررسی کنند گرچه اندونزی به دلیل اینکه بازی‌ها در سه نقطه و در حومه برگزار می‌شود با مشکلاتی روبه‌رو است البته هنوز دهکده هم آماده نیست و باید دید که در ادامه شرایط چگونه خواهد شد.

انتهای پیام/