به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران ساعت 16 امروز در سالن امام خمینی (ره) گرگان به مصاف تیم اردن رفت و با نتیجه 90 بر 25 این تیم را شکست داد.

 

ترکیب ابتدایی ایران: رضا نظری کیا، عمران طالب‌زاده، امیر شایان حصاری (کاپیتان) و پارسا فلاح

سرمربی: علی آرزومندی

 

ترکیب ابتدایی اردن: کریم یونس شعبان، غسان حسین الکورد، ، مصعب ناجی العواد، جرج عمر سامر و سند سعید‌الدین محمود

سرمربی: هیثم الطلب

 

سرداور: عصام السیابی (عمان) داور اول: قاسم الحمویی (سوریه) داور دوم: طه الحاشدی (یمن)

 

 

کوارتر نخست

لی آپ تماشایی عمران طالب‌زاده در همان ثانیه‌های نخست نشان داد اردن روز بسیار سختی برابر تیم ایران دارد. غسان حسین الکورد طبق معمول کارگردان حملات اردن بود اما حضور مصعب ناجی العواد، بازیکن سنگین وزن این تیم در جمع استارترهای اردن مشخص کرد که آن‌ها رو به بازی فیزیکی می‌آورند. کار خوب پارسا فلاح زیر سبد اردن و پس از آن دو پرتاب سه امتیازی موفق طالب‌زاده و امیرشایان حصاری اختلاف را بیشتر و بیشتر کرد. سرانجام جرج عمر سامر پس از چند دقیقه سبد اول اردن را دشت کرد اما فشار سنگین تماشاگران گرگانی از یک سو و دفاع فشرده ایران از سوی دیگر عرصه را بر این تیم تنگ کرده بود. امیرحسین نصیرایی هم که دستش گرم شده بود با یک پرتاب سه امتیازی، سالن را بیش از پیش تحت تاثیر قرار داد. چند ثانیه بعد فول گل همین بازیکن ایران را به امتیاز 24 رساند. عمر سامر، بدون شک ستاره اردن در وقت اول بود اما وقتی او تیمش را به امتیاز 6 رساند، مبین خرسندی با یک سه امتیازی جوابش را به خوبی داد تا 10 دقیقه نخست با برتری 29 بر 6 به سود ایران تمام شود.

 

 

کوارتر دوم

ریباند حمله موفق رحیمی آغاز طوفان ایران در کوارتر دوم بود. دستور کادر فنی ایران در وقت دوم دفاع تمام زمین و فشار روی پوینت گارد اردن بود. توپ ربایی دیدنی مبین و 2 امتیازی که او به اندوخته ایران افزود، حساب کار را 39 بر 12 کرد. اردن نسبت به وقت نخست عملکرد بهتری در حمله داشت همکاری نواف الایتان و حسین الکورد گاهی به ثمر می‌نشست. سعد الدین محمود هم بعضا از اشتباهات اندک دفاع ایران زیر سبد استفاده می‌کرد اما ادواردحداد گارد اردن نمی‌توانست از دفاع سخت ایران بگریزد. به هر ترتیب امتیازات اردن در این وقت دورقمی شد اما کوارتر دوم 18 بر 10 به سود تیم ایران تمام شد تا شاگردان آرزومندی با برتری مجموع 47 بر 16 با خیال راحت به رختکن بروند.

 

 

کوارتر سوم

با وجود اینکه اردن تیمی از پیش باخته بود اما بازیکنان ایران از آغاز نیمه دوم هم بازی را جدی گرفتند. نکته جالب توجه پرس سخت بازیکنان ایران در تمام زمین بود که ابتکار عمل را کاملا از گرگانی‌ها گرفته بود. حضور سید جعفر حسینی‌نیا و هماهنگی او با نظری کیا و نصیرایی باعث شد ایران چند امتیاز دیگر در آغاز وقت سوم بگیرد اما شاگردان هیثم الطلب هم در جنگی حیثیتی تمام توان خود را به کار گرفتند تا مقابل امواج سهمگین حملات ایران بایستند. سامرا و اسامه السایه دو بازیکنی بودند که در کوارتر سوم در چند نوبت سبد ایران را فرو ریختند. خبر بد برای ایران در 10 دقیقه سوم 4 خطایی شده طالب‌زاده بود اما تیم کشورمان 16 بر 7 این کوارتر را هم به نام خود ثبت کرد تا در مجموع 63 بر 23 از حریف خود پیش بیفتد.

 

کوارتر چهارم

در آغاز وقت پایانی خطا روی سامرا، دو پرتاب آزاد در اختیار این بازیکن قرار داد تا شاید اردن بر خلاف سه کوارتر قبل سبد اول را به دست بیاورد اما هر دو پرتاب او در جو وحشتناک سالن از دست رفت. تیم ایران مطابق بازی قبل از سیستم چرخشی استفاده کرد و همه بازیکنان به میدان رفتند. ناجی العواد در 10 دقیقه پایانی بازهم به میدان فراخوانده شد و حضور توامان محمد حسن و ادوارد حداد باعث شد تیم اردن سعی کند در وقت پایانی مدیریت زمان بهتری داشته باشد. اما آن‌ها گاه توپ های بسیار ساده را از دست می‌دادند و حصاری و فلاح به خوبی از این اشتباهات بهره می‌بردند. حصاری به فاصله کمتر از 30 ثانیه 4 امتیاز از تیم درهم شکسته اردن گرفت تا ایران به اختلاف 60 امتیاز نزدیک شود. همین بازیکن با پرتاب سه امتیازی خود حساب کار را 85 بر 25 کرد. کاپیتان دستش حسابی گرم شده بود و به فاصله چند ثانیه با یک سه امتیازی دیگر سبد حریف را فتح کرد. حرکت تماشایی محسن عسگری نیا تیر خلاص را بر شقیقه اردن خالی کرد تا تیم ایران با پیروزی 90 بر 25 مقتدرانه صدرنشین شود.

 

حاشیه‌ها

*حدود 2 هزار تماشاگر گرگانی این بازی را از نزدیک دیدند. از این تعداد 300 تماشاگر خانم هم در ضلع شمال غربی سالن حضور داشتند

انتهای پیام/