به گزارش پارس ، مجید نامجومطلق در گفت وگو باتسنیم، درباره دیدار تیم ملی ایران مقابل قطر در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: بازی تدارکاتی برابر عمان جدا از نتیجه، بازی مناسبی بود. بین فوتبال عمان و قطر شباهت هایی وجود دارد و دیدار مقابل یک تیم عربی می توانست تجربه خوبی برای فوتبال ما باشد. این دیدار از نظر زمانی هم در زمان مناسبی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این بازی تدارکاتی ترکیب اصلی را نداشتیم و خیلی از بازیکنان حضور نداشتند اما از این نظر که مربی چگونه باید مقابل یک تیم عربی بازی کند مناسب بود.

نامجومطلق با تاکید بر حمایت از تیم ملی گفت: در حال حاضر زمان خیلی کمی داریم و در این شرایط هیچ چیز مانند حمایت نمی تواند به تیم ملی کمک کند. باید حمایت کنیم و منتظر بمانیم ۳ بازی آینده به صورت خوشی به پایان برسد. در شرایط کنونی باید مثبت صحبت و به نوعی از حاشیه ها جلوگیری کنیم.

بازیکن پیشین تیم ملی افزود: فوتبال ما در شرایطی قرار دارد که علاوه بر اینکه باید گلیم خودمان را از آب بیرون بکشیم باید نتیجه سایر رقبا را نیز مد نظر داشته باشیم. به همین دلیل هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. این چند دیدار مانند یک حلقه به هم متصل هستند و امیدوارم این ۳ بازی به خوبی پیش برود.

این کارشناس فوتبال درمورد تیم ملی قطر عنوان کرد: کشور و تیم ملی قطر از نظر امکانات و سرمایه فوق العاده هستند و پتانسیل خوبی دارند. آنها دنبال این هستند که روی فوتبال بیشتر کار کنند و به همین دلیل در این زمینه سرمایه گذاری زیادی انجام می دهند. انتخاب این کشور به عنوان برگزار کننده جام جهانی ۲۰۲۲ شاهدی بر این موضوع است. آنها برنامه ریزی و هزینه زیادی می کنند اما تا رسیدن به سطح اول و دوم فوتبال آسیا راه زیادی در پیش دارند.

نامجومطلق با اشاره به رویارویی این تیم برابر ایران در روز سه شنبه هفته جاری گفت: این دیدار برای قطری ها نیز حکم مرگ و زندگی را دارد و این مسئله می تواند به ما کمک کند. از آنجایی که آنها هم دنبال پیروزی هستند مقابل ما بسته بازی نمی کنند. با توجه به اینکه قطر سرعت لازم را ندارد و خط دفاعشان هم ضعف دارد می توانیم از این شرایط استفاده کنیم.

او در ادامه با اشاره به نکات دیگری که تیم ملی می تواند از آنها بهره ببرد، تاکید کرد: قطری ها در خط حمله و هافبک بازیکنان خوبی دارند و با تفکر فوتبال بازی می کنند، ما باید طوری عمل کنیم که به آنها اجازه حمله ندهیم. همچنین باید مراقب جو و حاشیه های پیرامون بازی باشیم و از طرف دیگر بتوانیم از ضعف های قطر که عمدتا در خطر دفاع است بهره ببریم ضمن اینکه سرعت را هم نباید فراموش کنیم. هر چقدر به بازی سرعت بدهیم به سودمان است.

این کارشناس فوتبال درباره حضور وینگادا در اردوی تیم ملی اظهار داشت: کدام مربی در ۵،۴ روز می تواند تاثیرگذار باشد؟ به نظرم این کار به نوعی بی اعتمادی کی روش به دستیارانش را نشان می دهد در حالی که تا امروز به خوبی از سوی او حمایت می شدند از آنها تعریف و تمجید می کرد. این کار نشان می دهد که این حمایت ها کاملا صحیح نبوده است.

وی اضافه کرد: وینگادا در ایران سابقه کار دارد و کارایی اش مشخص است. یک مربی به این سرعت نمی تواند تاثیرگذار باشد و باید دید توجیه کی روش درباره این تصمیم چیست؟

نامجو مطلق درباره امکاناتی از جمله لباس های مخصوص و پرواز چارتر برای تیم ملی و تاثیر آن در کار این مجموعه گفت: اینها لازمه کار است و در واقع می توان گفت در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که از تمام توانایی هایمان برای موفقیت استفاده می کنیم. این کارها در دنیا جا افتاده است و کار خارق العاده ای نیست.