به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، قهرمانی زود هنگام تیم حفاری در لیگ فوتسال بانوان طی روزهای گذشته، آن هم در بازی حساس مقابل پرسپولیس که با تساوی دو بر دو به پایان رسید، سرخ پوشان را از رسیدن به صدر جدول ناامید کرد آن هم زمانی که مدیرعامل پرسپولیس از نزدیک دختران خود را تشویق می کرد. زمانی که این مسابقه به پایان رسید، مسوولان فدراسیون از جمله شجاعی نایب رییس بانوان و مدیرعامل پرسپولیس به تیم ملی حفاری به عنوان تیم قهرمان تبریک گفتند و هر چند هنوز دو هفته دیگر باقی بود اما این پایان لیگ سال ۹۱ فوتسال بانوان محسوب می شد و بازی های دیگر رنگ و بوی تدارکاتی بودن به خود می گرفت.

یکی از دلایل بی خبری از وضعیت امتیازهای لیگ فوتسال بانوان به روز نبودن سایت فدراسیون است به طوری که حتی جدول رده بندی برای فوتسال بانوان وجود ندارد! هر چند رسانه ها می توانند از طریق مسوولان تیم ها از وضعیت امتیازاتشان آگاه شوند اما چنین روشی نمی تواند رسمیتی داشته باشد. البته مسوول کمیته مسابقات تا زمانی که در دسترس باشد این اطلاعات را در اختیار خبرنگاران قرار می دهد در غیر این صورت هیچ مرجعی برای اعلام برنامه های لیگ وجود ندارد!

نکته قابل توجه دیگر بی خبری مسوولان برگزاری از امتیازهای دقیق این دو تیم در زمان برگزاری مسابقه بود به طوری که در صدر ماندن حفاری با چنان قطعیتی اعلام شد که به نظر می رسید اختلاف امتیاز هر دو تیم آنقدر هست که بتوان صراحتا این تیم اهوازی را قهرمان این دوره از رقابت ها دانست.

به نظر می رسد کمیته بانوان و مسئولان برگزاری این مسابقه ها با توجه به جدول مسابقه ها پیش بینی خود را از نتیجه این دو تیم قطعی دانسته و به طور در نظر گرفتن هر احتمالی در بازی های باقی مانده، ملی حفاری را به عنوان قهرمان لیگ معرفی کردند. قطعیتی که تنها با اختلاف دو امتیازی خود به یک احتمال بیشتر شباهت داشت.

فاطمه علیپور مسئول کمیته مسابقه های فوتسال و فوتبال بانوان در این باره این که چرا تیم حفاری تنها با دو امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس به عنوان تیم قهرمان معرفی شد در حالی که هنوز لیگ به پایان نرسیده است؟ می گوید: قطعیتی در کار نبوده و با توجه به جدول مسابقه ها احتمال قهرمانی این تیم بیشتر از پرسپولیس بود و هیچ حرفی درباره این که این تیم قهرمان قطعی لیگ است گفته نشده است!

این اظهار نظر مسوول کمیته مسابقات در حالی است که نایب رییس بانوان و مدیرعامل پرسپولیس و حتی مربیان هر دو تیم حرف از قهرمانی تیم حفاری زدند و به این تیم تبریک گفتند، پس چگونه می توان عنوان کرد که قطعیتی در اعلام قهرمان لیگ وجود نداشته است؟ !

فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال هم با اظهار بی اطلاعی از اختلاف دو امتیازی بین دو تیم صدرنشین به ایسنا می گوید: به من هم نگفته بودند که اختلاف این دو تیم تنها ۲ امتیاز است! و گفته بودند ملی حفاری قطعا قهرمان لیگ است و ما هم به همین دلیل این تیم را در آن مسابقه به عنوان قهرمان معرفی کردیم. به هر حال با دو امتیاز نمی توان یک تیم را قهرمان لیگ دانست.

شجاعی ادامه می دهد: زمانی که از جلسه نواب رییسان فوتبال بانوان از تبریز بازمی گشتم با مربی تیم ملی حفاری صحبت کردم و وقتی از شرایط تیمش پرسیدم به من گفت که اگر مقابل پرسپولیس به تساوی هم برسند، قهرمان خواهند شد.

به گزارش ایسنا، اگر ملی حفاری را با همین امتیاز قهرمان لیگ بدانیم این بار موضوع تکراری حاضر نشدن تیم های ضعیف تر مقابل تیم های قدرتمند لیگ در دو هفته باقی مانده مطرح می شود. همان ماجرایی که پیش از این در لیگ فوتبال و فوتسال بانوان شاهدش بوده ایم. یعنی تیمی که می داند شانس پیروزی مقابل حریفش را ندارد از مسابقه انصراف می دهد تا سه امتیاز بازی بدون دردسر به تیم قوتی تر برسد. چنین اقدامی شاید در شرایطی که اختلاف امتیاز تیم ها زیاد است تاثیری چندانی در جدول نداشته باشد اما حالا که اختلاف دو حریف صدرنشین دو امتیاز بیشتر نیست وضعیت چگونه است؟ آیا احتمال دارد تیمی ترجیح دهد مقابل پرسپولیس یا ملی حفاری بازی نکند؟

علیپور در این باره می گوید: بر اساس قوانین هر تیمی می تواند دو غیبت در مسابقه های لیگ داشته باشند و فکر می کنیم احتمال دارد حریف پرسپولیس مقابل این تیم حاضر نشود ما هم نمی توانیم تیمی را که شانس پیروزی مقابل حریفش را ندارد مجبور کنیم که حتما در بازی خود حاضر شود به هر حال این تیم ها می توانند از دو بازی خود در لیگ انصراف دهند. این درحالی است که حاضر شدن یا نشدن حریف پرسپولیس تاثیری در جدول ندارد چون به هر حال امتیاز این بازی به پرسپولیس می رسد و به ضرر این تیم نیست.

پیش از این هم نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال عنوان کرده بود که" بانوان ادعای حرفه ای بودن در فوتبال را ندارند" . رسانه ها و مخاطبان هم انتظارهای حرفه ای بودن را همچون لیگ مردان در این بخش ندارند اما اعلام جدول رده بندی مسابقات و شفافیت در اطلاع رسانی از ابتدایی ترین اقداماتی است که باید در هر مسابقه نیمه حرفه ای یا آن را مدنظر قرار داد چه برسد به لیگی که عنوان لیگ برتر فوتسال بانوان را یدک می کشد!

به هر حال باید امیدوار بود که لیگ فوتسال و فوتبال بانوان در سال ۹۲ با چهره ای دگرگون شده مسابقات خود را آغاز کند تا این بار به جای پرداختن به حاشیه ها، بیشتر به بررسی کیفی تیم ها و بازی ها در لیگ بپردازیم.